Reis naar Rome dag 2 103 km

Duitsland, Remagen

Vandaag stond een lange rit voor de boeg en daarom wilden Hanny en Ria en ik op tijd vertrekken. Zo kunnen we op onze eigen tempo fietsen, langs de Rur en andere kleine beekjes, maar wel veel gravel paden. We dachten in Düren noch wat historisch te zien en fietsten door het centrum, maar geen historie, de stad is in de oorlog plat gebombardeerd. Dan maar verder via Vetweiss naar Zülpich een oude Romeinse stad met poorten. Hier hebben we koffie gedronken. Hiervandaan konden we het Siebengebirche al zien, zoals we steeds al de Eifel in de verte kunnen zien. De landerijen zijn al kaal, alle mais is er al afgehaald. Maar ook de bosranden zijn bruin alsof het al herfst is. Bij Euskirchen hebben we onze boterhammen opgegeten. Onderweg waren kasteeltjes en in Lüftelberg was er een trouwerij bij een kasteel. Dan ging de rit door het bos, wat aangenaam was op deze zonnige dag. In Villiprot was een groot terras waar we gerust hebben, voor we aan de klim naar 285 m begonnen die we moesten maken om daarna af te dalen naar de Rijn bij Remagen op 60 m hoogte. De 🏕️ waar onze tenten staan is erg groot en heeft goede douche en toilet en wasgelegenheid. De kok is druk met eten klaarmaken zodat we weer lekker kunnen eten.

Prachtig mooi weer zo tezien Dekop is er nu echt af Een gezellige avond met elkaar Morgen weer zo’n lange rit.?

Wietske 2018-08-18 18:50:40

Zo de eerste 103 km zitten erop Veel succes morgen.Geweldig wat je doet Gr Corry

Corry 2018-08-18 20:09:36

Ellert, ook wij nemen nu afscheid van Kessel. Morgen (zondag )Mooi om jouw verslag te lezen en met je mee op reis te gaan. Goede reis verder!

Kees en Riek 2018-08-18 22:17:49

bedankt voor het verslag ik heb het zelf voor elkaar gekregen en we kunnen je goed volgen. de groeten van jan en akke uit blija.