Dag 6 Vechte-Ems 122 km

Nederland, Sneek

Vandaag dus weer een lange rit, maar na een goed nachtrust moest dat wel te doen zijn, vooral met de gedachte je weer thuis komt. De route had ik door de planner laten maken en op mijn Oregon gezet maar niet bestudeerd welke wegen ik zou gaan dus liet ik me heerlijk verrassen (geen verassen, zoals velen schrijven) welke weg ik zou fietsen. Het was dus wel even opletten bij kruispunten welke weg je moest nemen en toch vergat ik dat in het begin wel een keer. Ik had verwacht dat de planner geen grind of onverharde wegen zou kiezen, die had ik langs de Vecht en de Ems al genoeg gehad. Maar toch waren er enkele verrassingen van onverharde gedeelten die een verbinding vormden naar mooie fietspaden of afkortingen waren. Bij Stadkanaal had ik het gevoel dat ik teveel naar het noorden zou gaan en daarna naar Nieuwendiep daat ik ook gefietst bij Rondje Groningen. Ook wist ik niet of de route via Heerenveen of Akkrum zou gaan, maar dat bleek de laatste te zijn, waar ik een lekker ijsje gekocht had. Verder heb ik even in Zeyen bij Assen op terras gezeten en later nog gerust bij het drieprvinciën punt ne bij Terwispel. Het was een mooie route deels wel bekend maar de moeite waard om er te fietsen en te genieten van het landschap. VAndaag geen ontmoetingen alleen in Annen met een (oude) vrouw gesproken tegen wie ik zei dat het warm werd, maar zij had het altijd koud voel mijn hand maar. Er waren op deze mooie zaterdag veel meer mensen op de fiets en vooral ook hardfietsers. Het was gelukkig niet zo warm dat mijn zitvlak begon te zweten en je dus steeds even moet verzitten. EEn prima dag en op een mooie tijd weer thuis. Tot een volgende rit. Groeten en bedankt voor de reacties.

Wat een afstanden. Rit naar Boedapest wordt een eitje voor jou. Vandaag zowaar wat blauw in de lucht op de foto’s.

Hanny 2021-07-03 20:22:34

Fijn Ellert dat het gelukt is en dat je weer thuis bent. Groet, Abe en Marijke

Abe en Marijke 2021-07-03 20:25:24

Mooie rit gemaakt Ellert, geniet van het thuiszijn.