naar Rome dag 19 72 km

Italië, verona

De zon scheen vanmorgen , maar het was wel erg dauwig nat op de grond. De camping lag binnen de appelboomboomgaard een hajenda waar mensen appel, druiven en hun produkten zelf verkopen in een winkel. De regen gisteren viel gelukkig mee en dreef weer voorbij. De maaltijd was om zeven uur in plaats van half zeven omdat we een lanen afdalen naarge rit hadden, maar iedereen was op tijd binnen. De camping lag vijf kilometer van de route dus die moesten we vanmorgen eerst weer opzoeken. Het fietspad naar Verona liep vandaag grotendeels langs een kanaal dat kan dienen voor het bevloeien van de wijgaarden en boomgaarden. Het was wel een beetje saai maar daarom niet moeilijk of zwaar om te fietsen. Een enkele keer moesten we het kanaal verlaten als het door de berg ging en wij omhoog moesten klimmen. Er waren geen stadjes onder weg alleen vlak voor Verona in Rigolengo waar de meesten een terrasje namen om niet te vroeg op de camping te zijn. De zon scheen volop vandaag en toen we de Alpen verlieten moesten we een flinke klim van 10% maken en weer afdalen. Op het fietspad glipten ieder keer de hagedisjes van het pad naar de kant van de weg, waar ze lagen te zonnen. Er waren vandaag enkele kleine verwondingen, Ria gleed uit over de rand van de stoep die met de zonnebril op niet te zien was. Marianne kreeg een stokje in haar wiel en kneusde haar vinger, maar verder gaat alles redelijk goed en genieten alle dagen van de kookkunsten van de kok Michel. groeten aan iedereen.

Een prima fietsdag en een heel goede kok wat wil je dan nog meer Veel kijkplezier in Verona Prachtige foto’s met gelukkig blauwe luchten

Wietske 2018-09-04 20:39:50

Ellert weer eens de groeten van ons. Is iedereen nog zo fit om 2 weken te fietsen? Goede reis.

Kees en Riek 2018-09-05 11:37:33

Ik heb het verslag vanaf het begin tot nu terug gelezen en blijf het nu elke dag volgen. Het blog word met veel leuke en minder leuke details beschreven en de foto's erbij maken het af. Voor mij is wat jullie doen een groot avontuur en voor mij bizar hoe veel km jullie fietsen. Ab en ik zijn al blij als wij na 60 km af mogen stappen! En wij zijn pas 69 en 65 jaar.