Dag 4 Rondje Drenthe van Nieuw Schoonebeek naar Meppel 95 km

Nederland, Meppel

Vanmorgen was het wat nattig en ik hoopte dat het wat droog zou blijven, en eerst was er wat miezer, maar na Coevorden begon het echt te regenen, zodat ik mijn regenjas aandeed en door bleef fietsen, want dit hoort er gewoon bij als je een meerdaagse fietstocht maakt. De overnachting was zeer goed, in een apart woongedeelte waar vroeger de vader van de gastvrouw woonde.
Bij Schoonebeek zijn zelf geen jaknikkers meer, maar wel aan de ander kant van de beek in Duitsland, daar zie je er nog veel staan. Vanaf Coevorden reed ik in de regen door een voor mij onbekend gebied. Onder Hollandse Veld is een recreatiegebied Schoonhoven met plas waar de horeca een buffet aan de buitenkant had om koffie te drinken. Vandaar ging het over mooi aangelegde fietspaden met mooie bloembermen. In Zuidwolde aangekomen werd het weer beter en begon de zon ook te schijnen. Daar fietste ik door een mooi glooiend gebied tot aan het dal van de Reest de grens tussen Overijssel en Drenthe. Het dal is nog zeer oorspronkelijk, maar de weg loopt wel een stukje van de rivier af. Bij de Wijk ben ik afgebogen en een lus gemaakt om de boerderijwoning van Nico en Ria te bekijken. Het is een prachtig plekje met ruimten voor Bed en Breakfast. Vandaar het laatste stukje weer naar Meppel waar Hennie en Frans eten voorbereiden voor kinderen en oppaskleinkinderen, wat heerlijk smaakte. Morgen maar weer naar huis fietsen en is het weer voorbij.

Kom veilig weet thuis!

Anneke 2020-06-11 20:04:31

Hoi Ellert, weer een mooie tocht. voor mij bekend gebied omdat wij al veertig jaar weken in Drenthe fietsen en verblijven. Groeten Piet.

Piet van der Pennen 2020-06-11 21:50:45

Alinea 5 is een foutje ingeslopen, moet zijn: Onder Hollandscheveld ligt recreatiegebied Schoonhoven met plas.......