Dag 24 naar Boedapest 85 km

Oostenrijk, Gemeinde Petronell-Carnuntum

Vanmorgen vertrokken we in de zon die scheen over de berm van het fietspad langs de Donau met schitterend mooie bloemenpracht van waarschijnlijk kattenstaarten. Vanaf Tulln reden we dicht langs de Donau tot Greifenstein hebben we de route ten zuiden van de rivier arm genomen omdat we misschien anders nog weer een stuk terug moesten fietsen. Bij Kloosterneuburg maakten we foto’s van een kerk op de berg waar we het gezang van in de kerk konden horen en daarmee onze goed begon. Voor Wenen was een radlertref waar we koffiepauze hielden, het was zelfbediening en terras lag aan de overkant van de weg. We zaten aan een inham van de rivier waar watersporter beoefend werden ook kanoërs waarvan een te water raakte en naar de wal ging om om de kano te keren. Het fietspad liep in Wenen langs het Donaukanaal en kwamen langs de toren en gebouw van Hundertwasser, waar een foto maakten van het stuk wat we konden zien. We kruisten het kanaal om naar het Prater te gaan met zijn oude grote Rad en de allee door te fietsen waar geen autoverkeer mag komen. We gingen de Donau over en hadden zicht op een mooie tuibrug voor het verkeer. Onze brug had een mooie afrit in de ronde, waar Hannie foto’s van onze afrit maakte. Langs de Donau verder fietsen reden we langs recreatiegebieden en FFK groenstroken. Ook ging onze route over het olie en raffinaderij gebied heen en verder over of onder de dijk van het Nationaal park Donau Auen. Bij Orth zijn we afgeslagen naar het veer om over te steken naar Haslau. Dat moest in twee keer omdat er meer mensen en fietsen waren die het bootje mee kon nemen. De wachtenden konden een ijsje kopen op de salonboot waar het bootje aan meerde. In Haslau was het eerst een moeilijk begaanbaar pad en een steile hoogte on-Bijbels het dorp te komen. Geen horeca gelegenheid dus maar verder fietsend naar Scharndorf waar ook niks te beleven viel. Daarvandaan ging de route over veel gravelpaden met enige klimmetjes en dreigende luchten zo kwamen we op de camping aan.

Ja hoor, Hundertwasser En een fraaie foto van de tuilbrug Het blijft leuk die dagelijkse verslagen