Dag 8 naar Berlijn 80 km

Duitsland, Ilsenburg

Het Ferienhome had geen Frühstück dus maar een snelle Jelle en op de fiets om een bakkerij te vinden, dat lukte pas in Langelsheim na 34 km. Vanaf Bad Gandersheim gingen eerst over een mooi fietspad een oud spoorlijntje. Daarna volgden de nodige klimmetjes en afdalen. Om de route te beperken zijn we om Seesen heen gefietst. Vannacht had het een beetje geregend maar onderweg hebben we het droog gehouden en zo nu en dan de zon even gezien. De Radweg R 1 gaat boven langs en door het bos op meer dan 300 m en soms waren de paden erg slecht, er werd veel bosweg uitgevoerd omdat er veel bomen door de stormen afgeknapt waren. In Goslar volgden we route bordjes, maar er waren meerdere mogelijkheden. Toen we flink moesten klimmen bleek dat we niet door Goslar zouden komen dus keren en het centrum opgezocht. Om daar te komen moesten we over hobbelstenen rijden, maar het was de moeite waard, want Goslar is een werelderfgoedstad. Ook is het bijzonder druk in het centrum en op het marktplein waren jongens in een kooi een soort zaalvoetbal te doen en als er gescoord werd klonk er een luid gejuich. Na ons broodje genuttigd te hebben gingen we weer op pad richting Bad Harzburg over modderige paden door het bos. Voor Bad Harzburg probeerden we route te verkorten en dat ging goed maar moesten vanuit de stad wel weer klimmen over Ilsenburgerweg totdat we weer bij de track kwamen. Daar sloegen Hanny en Ria eerder het bos in dan ik en was ze kwijtgeraakt. Ik dacht dat ik ze in de verte zag rijden en ben die richting opgefietst , maar dat was niet het geval. Na wat contact konden we elkaar weer op de bosweg treffen. Het was vlakbij de grens met het voormalige Oostduitsland De DDR. Na een korte rit kwamen we in Ilsenburg, maar moesten nog weer omhoog naar het Waldhotel, waar we gereserveerd hadden en konden eten, zodat we na een inspannende dag niet meer weg hoefden.

Mooie avonturen Heit! Hier kids vakantie en wij nog even werken. Minthe op scouting kamp, Dieuwke morgen uit logeren en woensdag ik en Dieuwke richting Ameland. Wouter en Minthe volgen zondag. Groet Jitske ( en rest)

Jitske 2022-07-09 20:09:03

Op tijd omgekeerd om Goslar te bezoeken Aan de foto's te zien was dat wel de moeite waard Succes verder Ook groetjes aan Hanny en Ria

Diny Leijsen 2022-07-09 20:55:20

Hobbelstene, je bedoeld kasseien lastig om over te fietsen Gr. Ik hoop voor jullie op een zonnetje.

Derk 2022-07-09 22:08:29

Er zijn weer heel wat" hobbels "genomen de laatste dagen letterlijk en figuurlijk !! succes verder samen.gr Harrie

Harrie 2022-07-09 22:26:23

Hallo pake De reis ziet er mooi uit. Ik vind het heel knap van pake om dit zo snel te doen na het ongelukje wat pake had. Blijf zo door gaan. Groetjes van jelmar😘

Jelmar 2022-07-10 21:35:25

Hoi Ellery. Goslar in de harz. Mijn vader is daar geweest met het drachtster mannenkoor gezongen in die mooie kerk. We wensen je veel fiets plezier groetjes Rinze en Sietske Kort. Wij zijn weer op de basis terug na een vakantie in Groenlo. 🚲😎