Dag 5 naar Boedapest 90 km

Duitsland, Sankt Goar

Vanmorgen hebben we Vadertje Rijn verder gevolgd, de Middenrijn dat valt onder het werelderfgoed. Het was dit keer rustig naast de camping omdat we niet in het weekend aankwamen zoals drie jaar geleden, toen we geen oog dicht gedaan hebben vanwege het lawaai dat naast de camping gemaakt werd. Vannacht goed geslapen en met frisse moed op de fiets gestapt naar de Lorelei. We hadden wat moeite om de omleiding vanwege de overstroming te vinden. Wim had wel een appje gestuurd maar we moesten wel langs een autoweg fietsen om bij de brug te komen waar we wel over konden en ook al het verkeer langs moest vanwege afgesloten B9 weg. Door het drukke verkeer raakten een paar van de groep achterop en miste de weg die wij naar het fietspad langs de Rijn namen. In Andernach kwamen we weer bij elkaar. Wat we gezien hebben van de overstroming was indrukwekkend en niet leuk omtrent zien. In Andernach dronken we koffie en gingen daarna verder naar Koblenz waar we ons broodje opaten bij Deutsche Dreieck en foto’s maakten. De volgende etappe ging naar Boppard waar op een terras aan de rivier een drankje nuttigden. Verder gaand dachten we het pad langs de Rijn te kunnen nemen maar dat was alleen voor voetgangers en werden door een Engels sprekende vrouw met hondje tegengehouden en zijn maar omgekeerd om de straatweg uit Boppard te volgen. Nog een stukje van 20 km wat aanfietsen om voor de regen op de camping te zijn en dat gelukte, zodat we nu in de regen in de eettent zitten.

Jun Ellert, An der Loreley bekijken, romantiek ten top. Veel suc6 op jullie verdere fietstocht naar Boedapest. Groetnis, Harm

harms.reizen 2021-08-17 18:57:28

Leuk om op deze manier Agnes te kunnen volgen! Groetjes aan haar!

Gerda van Oorschot 2021-08-17 20:27:59

Ja een mooi verslag, en inderdaad heel plezierig om jullie en dan ook speciaal Agnes, te kunnen volgen. Als het past doe haar dan ook van mij de hartelijke groeten. En voor morgen, een rustdag geloof ik, ook veel plezier en mooie bezoekjes gewenst!

Ingrid Veldkamp 2021-08-17 22:30:23

Wat zijn wij trots op onze buurvrouw. Prachtig resultaat Agnes. Tot volgende week. Groetjes van Gerard en sjannie