Dag 3 naar Boedapest 77 km

Duitsland, Keulen

Vanmorgen werden we al vroeg gewekt door vertrekkende vliegtuigen van vliegveld Düsseldorf over onze camping. Het was vannacht niet zo koud als gisternacht en we hebben goed kunnen slapen. Na een goed ontbijt vertrokken we om kwart over negen voor een niet zo lange dagrit. We hebben gekozen met een groep van acht personen om via Düsseldorf te gaan naar de andere zijde van de Rijn. Het was zondagmorgen en heel rustig op de promenade van Düsseldorf. Het is een grote stadt met een groot koopcentrum, maar niet veel oude gebouwen. Het was een heel mooi fietspad langs de Rijn en golfbaan. Over de brug terug naar de linker oever hadden we een mooi uitzicht over de rivier en de stad op de achtergrond. Verder gaand zochten we koffie gelegenheid maar die ging pas om elf uur open. Toen we langs een winkelcentrum kwamen was er een konditorei/bakker waar we heerlijk koffie gedronken hebben met wat lekkers omdat het zondag is. Tegen één uur vonden we een pleintje met bankjes om onze lunch te nuttigen. De route liep vandaag weer voor een deel door het industrieterrein, maar dat was gelukkig heel rustig vanwege de zondag. In Keulen aangekomen klommen we omhoog om de dom te bezoeken maar er bleek op deze dag een heel lange rij voor de kerk te staan vanwegen de corona maatregelen die hier gelden, overal binnen een mondkapje dragen en je registreren als je naar binnen wilt in de winkel en konditorei. Na ruim een half uur kwamen we weer bij de fietsen waar Ellert de wacht had gehouden. Vervolgens gingen we naar de Altmarkt een een consumptie te nuttigen. We werden daar vermaakt door straat artiesten die wat wilden verdienen en onze complimenten kregen. Verder fietsen langs de Rijn promenade waar het heel druk was met wandelend publiek kwamen we bij de camping Berger aan waar de tenten al klaar stonden. We wachten af wat de kok voor ons vandaag klaar zal maken en ons goed zal smaken.

Mooie route Ellert zo bij de Rijn langs. Succes verder.

Jan van der Zee. 2021-08-15 18:14:05

Ik geniet van zo'n verslag.

Diny Leijsen 2021-08-15 22:13:00

Mooie route Heel veel succes en Ellert van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van.👍