Rondje Nederland 8e dag 78 km

Nederland, Hellevoetsluis

Het is weer zomer en dus heb je ook wel eens last van muggen en vliegen. Zo was dat vannacht ook het geval ik hoorde een zoemen, maar het gastadres had boven het bed een gazen klamboe, waar ik wel gebruik van mocht maken en dat heb ik dus maar gedaan en voor het eerst onder een klamboe geslapen en een goede nachtrust gehad. Na een goed ontbijt ben ik weer op de fiets gestapt voor een volgende etappe langs de kust dit keer. Eerst kreeg ik de Veerse Gatdam tussen Walcheren en Noord-Beveland die dan volgt is de Ooster Schelde kering met Neeltje Jans, waar het water nog in en uit stroomt met de getijden en zo kwam ik op Schouwen Duiveland om in Burgh een kopje koffie te drinken bij Anne die ook mee geweest is tot Saint Jean de Port, omdat ze daar gestopt is wegens persoonlijke omstandigheden. Na het nuttigen van een Zeeuwse Bolus en koffie, ben ik weer verder gegaan naar Renesse en kwam toen bij de Brouwersdam met Port Zeelande, waar het al behoorlijk druk was net als bij Renesse. Van Schouwen-Duiveland kwam ik zo op Goeree Overvlakkee en reed door de duinen naar Goederede om daar wat te kopen voor de lunch en op een bankje bij de oude haven te zitten. Om op Voorne Putten te komen moest ik de Haringvlietdam met sluizen nog over, waarvan één schuif openstond om ook daar meer zout water toe te laten en een brak milieu te realiseren en daardoor ook schoner water krijgt. Nog even bij het water gezeten en toen door gereden naar Hellevoetsluis waar Hanny mij hartelijk ontving en waar ik kan overnachten. Dat was het weer voor deze keer, hartelijke groeten voor mijn volgers.

Ik hoorde en las datje gisterochtend Burgh was en dat ik niet thuis was. Jammer ,ik volg je verder opje reis door Nederland en de groeten terug