Dag 07 Lutherstedenreis 98 km

Duitsland, Bad Hersfeld

Er zijn vandaag weinig bijzonderheden te melden, alles is volgens schema gegaan. Gister heb ik nog wel een route in Map source gemaakt om gemakkelijk de stad uit te komen en dat werkte prima. Met mijn kamergenoot een fransman die met rugzak aan het trekken was heb ik niet gesproken. Mijn Frans is niet zo goed en hij was alleen maar uitgebreid naar muziek aan het luisteren op zijn smartphone. In de Jeugdherberg kon je ook warm eten voor een paar centen, dus dan hoefde ik niet zelf te kiezen en er was van alles en voldoende. Ben 's avonds nog wel naar het centrum gelopen ongeveer twee kilometer, en vind het een mooie drukke grote stad, met veel luxe, wat je dan op straat ziet. Voor het ontbijt moest je er vanmorgen vroeg bij zijn anders kwam je in een hele lange rij te staan, maar ik was vroeg en voor de drukte aan.
De rit vandaag ging door het Fuldadal en dat slingert behoorlijk, het uitzicht is dan ook heel afwisselend met beboste bergen en uitgestrekte bouwlanden. In Melsungen heb ik koffie gedronken een prachtige Vakwerhuizen stad. In Morschen heb ik foto's gemaakt van het klooster. Rotenburg an der Fulda heb even op een terras gezeten er waren wel vakwerkhuizen maar lang zo mooi niet als Melsungen. Het bleek een Italiaansterras te zijn en ik mocht niet aan een vierpersoonstafel zitten in de schaduw een andere mogelijkheid was er volgens mij niet, tot ze een reclamebord wegschoof waarachter een tweepersoons tafel was. De baas van de tent ging nogal tekeer in het Italiaans tegen zijn personeel dus niet erg gastvriendelijk en dan maar gauw weer opgestapt. Dan nog 23 km naar Bad Hersfeld en een eenpersoonskamer in de Jeugdherberg die staat aan de Lutherstrasse 2, dus begint mijn Lutherreis hier echt.