Camino Santiago rustdag dag 29

Spanje, Burgos

Vandaag rustdag, dat betekent niet fietsen, maar wandelen naar Burgos circa 4 km en terug, dus vandaag voel ik mij een peligrino en kijk naar de andere lopers, gaat het nog een beetje goed of zwakke ze op zoek naar een refugio? Het weer is beter dan gisteravond met stormachtige wind, maar daarom was het vannacht aardig koud. De temperatuur was ongeveer 5 graden maar bij het ontbijt om half negen voelde het kouder aan. Een ieder had zoveel mogelijk kleren aangetrokken om wat warm te worden. Op weg naar Burgos onder leiding van Wim begon de zon een beetje te schijnen en kon ik op de terugweg mijn jas wel uitdoen bij het voor de wind in de zon gaan.
Wim leidde ons langs de belangrijkste gebouwen en gaf er toelichting bij, dan kijk je toch weer anders naar zo’n stad, dan als je er zomaar aan voorbij loopt. De imposante kathedraal moet je van binnen bekeken hebben en dat had ik drie jaar geleden niet uitgebreid gedaan. We kregen bij de entree van € 4,50 voor een pelgrim een Nederlandssprekende informatie phoon mee en na 25 toelichtingen vond ik het wel best en ben naar de uitgang gegaan, waar Hanny en Ria mij al opwachten om naar een tapas restaurantje te gaan, daar hebben we wat lekkers gegeten en zijn toen elk ons weegs gegaan. Om twee uur gingen de meeste winkels dicht, dan zit er niets anders op om maar terug te wandelen en eventueel nog een wasje te doen dat goed kan drogen in de zon. We eten vanavond niet als groep maar ieder is vrij om daar invulling aan te geven, wij gaan weer naar het restaurant van de camping. Oant moarn.

Wat een mooie kathedraal aan de buitenkant. Ben benieuwd naar de binnenkant! Weer prachtige foto's! Fijne avond.