Dag 15 naar Boedapest 82 km

Duitsland, Pielenhofen

Vannacht heeft het de hele tijd geregend maar vanmorgen was het droog en konden we de spullen goed in de truck laden. Voor vertrek maakten we foto’s voor Marja die vanmiddag gaat verlaten. De camping stond vlak aan het Main- Donaukanaal en bij de sluizen was een groot hoogteverschil. Om op de track te komen reden we naar Dietfurt en vervolgden van daar de track langs de gekanaliseerde Altmühl. Al snel kwamen we bij de nagebouwde huizen op palen van de mensen uit IJzertijd dat door een hekwerk afgesloten was denk vanwege de coronatoestand. Verderop kwamen we bij een oude sluis van het voormalige kanaal uit de 19e eeuw. Ook fietsten we langs een deel van dat kanaal met een heel klein sluisje. In Riedenburg zochten we een plek om koffiepauze te houden wat gelukte bij een bakker waar de stroom klanten steeds bleef doorgaan. Het stadje uit fietste begon het wat te regenen en werden de regenjassen aangetrokken dat vanwege het kille weer wel aangenaam was. Bij Essing kon de jas weer uit en bekeken we de bijzondere vrij hangende houten hangbrug. Hierna reden we langs het Ludwigkanaal uit 1830 wat nooit een succes is geworden. Bij Kelheim komt het Altmühlkanaal in de Donau uit en fietsten we dus verder langs de Donau. Bij Bad Abbach moesten we de rivier en een afscheiding voor de scheepvaart over. Het was een moderne hangbrug voor voet en fietsers. Verder naar het noorden langs de rivier hadden we stop in Matting en moesten toen nog ca 20 km naar de camping. Dat deden we door de Donau over te steken langs een spoorbrug met steile hellingen. Nog een stukje langs de Naab aan de linkerkant tot we over een brug naar de rechterkant konden en ten slotje bij de grote ANWB goedgekeurde camping aan kwamen. Nu maar zien wat de kok voor lekkers heeft klaargemaakt.

Heel erg leuk om al je verslagen te lezen Ellert, en de foto’s zijn ook erg mooi, dankjewel.

Paulien Hermes 2021-08-27 21:42:08

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens, met de vorige schrijfster, bedoel ik. En de foto's ook van de groep nu, zijn geweldig. Een heerlijke rustdag gewenst, vandaag!