Hanze dag 4 52 km

Duitsland, Bremen

Voor vandaag stond maar een korte route gepland omdat we in Bremen wilden overnachten. Vanmorgen vroeg naar een Backerei geweest voor een Frühstück en via een eigen route weer naar de track van het boekje gegaan omdat Willeshausen waar we in een station overnachtten buiten de route lag. Wel was het een mooie route door veel bos en een paar kleine klimmetjes. Bij Gräflinghausen moesten we over een bruggetje over de Klosterbach waar een schitterend mooi glooiend landschap was met koolzaadvelden. Daarna kregen we een steil stukje waar Aart en ik destijds het advies kregen om in Lillienthal te overnachten waar een B&B was das Grünes Haus. Eerder hadden we al bij Leede bij een winkelcentrum wat gedronken en een broodje meegenomen om later aan de Weser voor Bremen op een bankje onze lunch te gebruiken. Vanwege de korte route zaten we om 14.00 uur al op het marktplein van Bremen om te genieten van de zon, wel waaide het nog hard. Om de Weser over te komen gaf de route een brug aan waar we over moesten maar dat had eerst trappetjes en was moeilijk voor zwaar beladen fietsen, maar gelukkig was er ook een lift aanwezig en midden op de brug had je een mooi uitzicht op de stad. Het hotelappartement waar we overnachten staat voor het Hauptbahnhof en de fietsen konden we in de stalling bij het station plaatsen voor één euro per dag. Tot zover deze dag.

Fraaie detailfoto van de dom. Zijn jullie er ook in geweest? Bremen lijkt me een prachtige stad. Geniet maar van al dat moois.

Diny Leijsen 2023-05-09 18:02:21

Mooie foto's en goede reis verder.

Anneke 2023-05-10 07:56:54

Zo te zien en te lezen hebben jullie het erg goed. Groeten ook aan de dames