Dag 2 Rondje Twente 91 km

Nederland, Weerselo

Vanmorgen vroeg opgestaan want mijn gastvrouw en man gingen op stap voor een Vierdaagse excursiereis naar Limburg. Ik had goed geslapen en kon daarom ook vroeg opstaan en ontbijten en starten met mijn tocht voordat het gastgezin weg moest.
Het was een andere route dan ik gepland had maar die Frans mij had aangegeven om via IJhorst te fietsen door het bos en dan via Nieuw Leusden naar Dalfsen, dat had ik nog niet eerder gefietst en was een mooie route. Bij Vilsteren ben ik over het sluisje gegaan na eerst een stuk slingerend langs de Vecht gereden te hebben. Daar Harry in Vilsteren niet thuis was heb ik in Ommen koffiepauze gehouden.
De tocht ging verder door het bos naar Den Ham en Vroomshoop. Vandaar heb ik de LF 14 Saksenroute gevolgd naar Geesteren en Tubbergen. Het was nog heel vroeg in de middag en heb toen nog maar wat knooppunten gekozen via Reutum voor ik in Weerselo aan kon komen. Dat was al voor drie uur maar werd er hartelijk ontvangen.
Vandaag heb ik geen gesprekken met andere fietsers gehad en kon genieten van de bloemenpracht langs de weg in de bermen. Er waren veel margrieten, klaprozen, lupines en digitalissen en in de hele natte gebieden soms een veld vol met orchideeën en grote ratelaars.
Er was vandaag weinig wind en je fietst ook hoofdzakelijk in beboomd gebied wat ook weer zijn charme heeft. In Vroomshoop waren enkele huizen gestut en dat leek wel Groningen met aardbevingsgebied, maar hier kwam het door uitdiepen en verstevigen van het Overijssels kanaal.
Morgen zien we wel verder, groeten.

Ik volg je op je rondje Twente Ellert

Ella Bom 2022-06-14 17:47:10

Goed gedaan Ellert, toen je van Dalfsen ,Vilsteren binnen fietste woonde ik direcht rechts in het woonwijkje alvorens jij het nieuwe beton fietspad linksaf naar de stuw/sluisje op fietste. Dus je fietste 100 Meter langs mijn huis. Goede fietstocht gewenst het weer werkt lekker mee.gr Harrie