Hanze dag 6 27 km

Duitsland, Stade

Omdat we in Bremervörde niet terecht konden moesten we een ander onderkomen zoeken en dat lag dichter bij Stade, zodat we vandaag echt een korte route hadden te fietsen. Vanmorgen eerst naar de winkel voor een broodje en dat op de kamer opgegeten, Om negen uur zaten we al op de fiets om de route naar Stade te fietsen, deels eerst langs een stukje waar we gisteravond ook langs gereden hadden om een restaurant te zoeken maar wat dus niet lukte, geen van de vier was open (zie gister) . Wel fietsten we door een mooi landschap en zo weinig mogelijk langs drukke wegen. Het weer was wat dampig en niet soms een beetje miezer en wel fris. We konden wel om half een op het appartement van het hotel zodat de fietsen een plekje kregen en we lopend de stad in konden gaan. Stade is geen grote stad maar wel mooi om te zien en onze tweede Hanzestad. IK zoek eerst nog een fietsenmaker op omdat er een moertje losgeraakt was en een verbinding oogje van mijn kleine fietstas was afgebroken. Kon er wel gewoon mee fietsen, maar een kleine voortas heb ik nu achter op de bagagedrager gedaan, maar zien wat er aan verholpen kan worden. Alles is weer in orde gekomen met de fiets en de tas zodat ik morgen weer rustig verder kan fietsen.