Dag 5 Vechte-Ems 121 km

Nederland, Vlagtwedde

Dat het een lang, maar wilde ook wel zoveel mogelijk de Emsradweg volgen rit zou worden wist ik wel en heb dus rustig doorgefietst en niet te lange rustpauzes genomen. Vanmorgen werd het ontbijt op de kamer gebracht door de gastvrouw, die ik nog niet eerder gezienhad omdat zij man en vrouw beide avonddiensten draaien. Via de app hadden ze doorgegeven waar de sleutel was en kon ik de bovenverdieping gebruiken. Gelukkig appte Frenk nog dat ik wel ergens een schnitzel kon eten. Vanmorgen kwam hij er ook bij toen ik mijn fiets oplaadde. Hij fietste zelf ook veel, maar mijn fiets zag er niet uit vol smurrie van de smerige paden. Hij had een slang bij huis liggen en heeft mijn fiets eerst maar eens afgespoten, vandaag kwam er wel weer nieuwe stof op, maar dan kun je zien dat je aan het fietsen bent.
Het gebied van de Ems is heel afwisselend, soms fiets je langs de Ems zelf en dan weer langs het kanaal om het bevaarbaar te maken vanwege de vele bochten die de rivier heeft. Er zijn zo hier en daar ook wat rivierduinen die als naturschutz behouden blijven en opgeknapt worden. Soms moet je ook nog wel een klimmetje maken als je rivier volgt. Vandaag veel gefietst dus en geen ontmoetingen of andere zaken. In Heede waren Wietske en ik een aantal jaren geleden in een hotel om fietstochten in de omgeving te maken. Veel nieuws heb ik verder niet te melden alleen dat ik uitgenodigd werd door het gastgezin om bij hen te eten en dat beviel zeer goed en smaakte prima.
Morgen de laatste dag en hopelijk niet te veel wind, want het zal ook wel 100 km worden, maar ik weet waar ik dan terecht kom namenlijk thuis.