Rondje nederland 4e dag 104 km

Nederland, Venlo

De overnachting was in het oudste huis van Doesburg waar een kunstzinnig mens woont, die alle kamer vol had met atributen die ze gemaakt had en verzameld. Vanmorgen heb ik ontbeten met een echtpaar dat van Brabant onderweg was naar Emlichheim om daar een familie bijeenkomst te hebben. Ze deden hun tocht op e-bike in stukjes van zeventig km. Gister bleek de accu van één van hen leeg te geraken en ze hebben toen de accu's van de fietsen maar geruild zodat de man in dit geval wel verder kon fietsen met gebruik van de accu. Vandaag zouden ze de knooppunten volgen naar Delden om daar te overnachten. Toen ik gister in de stad was met de fiets sprak een duitse dame me nog aan of ik de camino naar Santiago gefietst had, dat kon ik beamen, ze had zelf al verschillende stukken gedaan, maar was nog niet in Santiago aangekomen. De route ging vandaag eerst nog langs de IJssel en daarna door Zevenaar om zoveel mogelijk Nijmegen en de vierdaagse te ontwijken. Aangekomen bij het veer bleek die net naar de overkant te zijn gegaan. Op de borden stond dat hij één keer om vijf minuten over het uur zou vertrekken. Dus dan maar meer dan een half uur wachten, toch kwam hij niet volgens het schema maar voer zodra er voldoende passagiers waren. Dus denk je geluk we varen dan eerder af, maar steeds kwamen er weer nieuwe fietsers aan die mee wilden en hij liet zoveel mogelijk toe, ondertussen was het bijna elf uur, maar in twee minuten waren we aan de overkant en kon ik mijn weg vervolgen. Ik wist dat ik in Kleef langs een winkelgebied zou komen en heb daar bij Mc Donald mijn lunch genoten, het is dan wel dat je eerst een klim moet maken tot 55 m, maar de afdaling gaat heel gelijkdelijk door het Reichswald richting Nederland. Mijn route ging ook ten zuiden van Gennep langs want daar was ook vierdaagse drukte. Dan maar verder naar Vierlingsbeek om de fotoshoot te maken. Aan een duitse vrouw vroeg ik een foto van mij met de pont te maken, maar dat lukte steeds niet ze kreeg er niets op, dat kan gebeuren als je de vinger voor het oog van de camera houdt, eindelijk was het wel raak. Nu verder langs de Maas naar Arcen en Venlo en aan deze oost zijde van de Maas zijn er meer plekken waar je de rivier dichtbij kunt zien. In Venlo was de boulevard wat vernieuwd en moest ik even zoeken, omdat de GPS een andere weg aangaf, maar dat was gauw gevonden en kon ik de brug over fietsen richting Blerick, waar ik voor vijf uur aankwam bij Carla en Harry.
Morgen zal ik naar Oirschot, en dan naar Nispen onder Roosendaal, vervolgens naar Veere en Hellevoetsluis. Hoe de reis dan verder gaat, ik denk via Brielle, Massluis Hoek van Holland en de Noordzee route over de Afsluitdijk naar huis, maar dat is pas volgende week.

Ik geniet weer van je reisverslagen en de foto's. Je bent alweer onderweg,maar een fijne tocht vandaag!