Naar Rome dag 30 63 km

Italië, Rome

De laatste dag op de fiets om in Rome te komen, over slecht onderhouden wegen met kuilen en hobbels op de meest ongelegen plekken. Soms kun je hier beter over een grind of sintelpad rijden dan in Italië op de doorgaande wegen. Daarbij heb je ook nog te maken met het verkeer dat meestal geen rekening houdt met fietsers en ook nog eens heel hard rijdt en je soms gaat snijden. Vanmorgen moesten we eerst weer bij de berg op vanaf het meer om op de route te komen, daarbij gaf de GPStrack aan dat we een onooglijk paadje op moesten met allemaal afval aan de kant, dat lokte ons niet erg maar we hebben het toch maar gedaan en werd verderop een goede asfaltweg. Anderen reden het voorbij en moesten dan een stuk langs een autoweg wat eigenlijk niet verantwoord was. Onderweg waren er weinig plaatsen om koffie te drinken en moesten we ook nog veel klimmen voor dat we in het dal van de Tiber kwamen en naar beneden konden suizen. Afgesproken was dat we in Primo Porte bij elkaar zouden komen om vandaar gezamenlijk Rome in te rijden, dat lukte en Willy zat ons op te wachten om op fiets mee te rijden, zonder ondersteuning van de accu. Rome konden we via het fietspad langs de Tiber mooi inrijden en verder de stad in naar het Pieter plein, na een stop om te lunchen op 5 km van het centrum. Op het plein waren Antoon, Ronnie, Michel en Gerard de crew om ons te verwelkomen en foto's te maken. Na de hartelijke felicitaties van elkaar werd dat in een bar beklonken. Alleen had Jan de pech een lekke band te krijgen, maar konden toch gezamenlijk het plein op voor de foto. Voor de terugweg naar de camping werd de band geplakt, toch was het vinden van de camping een heel probleem omdat de GPS een doodlopende weg aangaf. Via de autoweg konden we er na wat vragen komen en genoten we van het heerlijke verlate eten.