Dag 12 naar Boedapest 65 km

Duitsland, Gunzenhausen

We hadden vandaag een wisselende tocht want eerst moesten klimmen om over de waterscheiding te komen. We kozen voor route langs Tauber en niet door Rothenburg omdat het anders een extra klim zou betekenen. Het laatste gedeelte door het bos voor het hoogste punt was het zwaarste gedeelte, maar verder ging het vandaag geleidelijk naar beneden. In het begin van de rit maakten we nog een foto van de dubbele brug bij Rothenburg. Vannacht was het behoorlijk koud en vanmorgen was het maar 10 graden, dus de jassen er maar bij aan. In Leutershausen hebben we koffie gedronken en wat bij de bakker opgehaald voor wat er bij. Het dal van de Altmuhl is zeer breed en tamelijk vlak alleen in de dorpen is er soms een verhoging. Bij Herrieden zijn we eerder van de route afgegaan om het te bekijken, het heeft een indrukwekkende basiliek en die hebben we bekeken. Op het plein hebben we onze boterhammen opgegeten en daarna de route weer vervolgd. Onderweg waren veel ooievaars te zien en ook zwaluwen die laag vlogen. In Grossenried was ook een kerk die later verbouwd is kruiskerk. Daarna kwamen we in het stadje Ornbau waar ook een bijzonder kerkgebouw was, over het oorspronkelijke oude gebouw dat er niet meer was, alleen het koor en de toren was een immens hoog dak gebouwd. In de kerk stond een beeld van Jacobus en daarbij de afstand naar het ijzeren kruis.
Het laatste gedeelte van vandaag ging over een breed fietspad en langs het Altmuhlmeer naar Gunzenhausen waar we nog op een terras hebben gezeten, terwijl de fiets van Agnes bij de fietsen maker was om het geluid uit de remmen te repareren. Dat gelukte en we reden daarna naar de camping aan het meer. De kok had weer een uitstekend maal verzorgd.

Een hele mooie kerk en ik hoop dat jullie het vannacht wat warmer hebben!!

Gerrie Divendal 2021-08-24 20:41:08

Op Google de St Jakobskirche bewonderd Geweldig En de camping aan het meer leek ook prachtig