Naar Rome dag 8 65 km

Duitsland, Braunsbach

Gisteravond na het eten begon de lucht te dreigen, maar gelukkig kregen we zelf geen regenbui, wel trok in de verte een onweersbui en konden we de bliksem mooi bekijken. De tocht van vandaag ging door het dal van de Kocher een zijrivier van de Neckar dat heel liefelijk is en goede geasfalteerde fietspaden. De paden zijn veelal gelegen op de voormalige spoorbaan en klimt daarom maar een paar procent. De stukken die niet op de oude baan liggen kan nog wel eens een onverwachte pittige klim inzitten, maar dat was vaak niet zo lang. Doordat het bewolkt was en niet zo heet als gisteren was het een prima fietsdag. In Neuenstadt aan de Kocher konden we geen koffie krijgen maar even verderop bij Gochsen konden aanschuiven bij de anderen die er al zaten. Zo nu en dan treffen de groepjes elkaar weer of fietsen elkaar voorbij als de ander pauzeert. Niedernhall een kleine stad met grote monumenten maar voor ons geen open gemeentehuis om het Heimatmuseum te bezien. In Forchtenberg hebben we een stempel in het Rathaus gehaald en omhoog geweest om een ruine van een burcht te bezien. De lucht begon te dreigen en tijdens de rustpauze in Künzelsau regende het wat, verder bleef het droog en fietsten we door naar Braunsbach om daar de nacht door te brengen op de camping.

Hoi Heit, Leuk om het verslag te lezen en eens leuk om te zien hoe de tenten erbij staan! Groet Jitske

Jitske 2018-08-24 22:11:29

Wat heb je mooie gevels vastgelegd. En aardig om te zien de blik op de camping met jullie tenten...Een goede fietstocht verder.