Naar Rome dag 17 104km

Italië, Prad am Stilfser Joch - Prato allo Stelvio

Vannacht was het droog gebleven, maar vanmorgen na het ontbijt begon het te regenen en dat duurde tot we in Meran waren en de dom bezochten die niet in de route lag. De route liep langs de rivier en was over het algemeen een mooi asfaltweg. Het gebied waar we doorheen reden kun je Betuwe van Sudtirol noemen in het kwadraat, want om ons heen waren allemaal boomgaarden met appels in allerlei kleuren. Een derde van alle appels komen dan ook uit deze streek. We begonnen de dag op een hoogte van 900m en kwamen terecht op 225m. Dat wil niet zeggen dat we alleen maar daalden, in het laatste gedeelte kwam ook nog een flinke klim voor en een afdaling langs een verkeersweg zonder fietspad. We fietsten dan ook veel door de boomgaarden op landbouw wegen die openbaar zijn, maar er was ook één die privé was en waar we niet over mochten. Onze e-bikers deden dat wel en werden door de eigenaar aangesproken, ze lieten het routeboekje zien en de GPS track, waar de man foto's van maakte en bezwaar zal maken bij de maker van het boekje en de route. De groepen kwamen elkaar steeds weer tegen en gezien de route en het weer was dat niet verwonderlijk. Voor de laatste klim hebben we bij een wegrestaurant aan de snelweg gepauzeerd. Toen we bij de camping kwamen begon het weer te regenen en waren we koud geworden, terwijl de temperatuur vanmiddag 23graden aangaf. Het was een mooie maar lange route en we hebben ons het vegetarisch eten van deze zondag goed laten smaken, want de kok kon vandaag geen inkopen doen. Hopelijk krijgen we morgen het zonnige weer dat ons voorspeld is. Slaap lekker allemaal.

Super dat het toch nog gelukt is Morgen weer veel fietsplezier met goed weer

Wietske 2018-09-02 23:20:02

Ik vind het geweldig wat jullie presteren hopelijk mor

Derk 2018-09-03 10:21:39

Leuk om jullie weer te volgen. mooie reis gewenst.