Dag 13 Lutherstedenreis 48 km

Duitsland, Dresden

Vandaag zou het een rustdag worden en dat is het deels ook geworden. Na een druk früstück ben ik naar de stad gelopen om een rondtour door de stad te maken met een half open bus, die om het kwartier vertrekt van het Semper, een tocht van bijna twee uur en dan heb je ook alles gezien en over alles wat gehoord. Daarna nog een terrasje voor cappuccino en Kuche en nog wat foto's maken, maar er is zoveel en je kunt niet altijd vanuit de goede standplaats een maken ook vanwege de stand van de zon. Thuis moet ik maar wat selecteren, in elk geval sta ik er zelf op met Martín Luther voor de Frauenkirche. Ben ook nog op zoek gegaan naar een kapper en de ervaring is dat die meestal in het Undergeschoss zitten en dat was ook zo, maar hoe wil je het geknipt hebben, machinaal kost het een tientje dus dan maar millimeteren en dat is wel wat lekkerder met dit warme weer, hier nog boven de 30 graden.
Heb vanmiddag toch nog maar een tochtje op de fiets gemaakt naar Pirna. Een tochtje langs de Elbe stroomopwaarts en vanaf daar begint het een romantische route te worden, maar dat misschien een andere keer. Terug was in de wind maar dat gaf wat verfrissing maar blijft een inspanning met dit weer. In de Djh lekker gedoucht en daarna de stad in om eten. Ik had wel zin in schnitzel en patat, dat was een aanbieding, maar dat gold maar tot zes uur, toch maar gegeten en een paar centen meer betalen. Ben hier ook weinig Nederlands tegen gekomen, wel Einwoners die vragen wat mijn reisdoel is en hoe ik weer terug reis, dus gewoon op de fiets als alles verder goed blijft.