Dag 23 naar Boedapest rustdag

Oostenrijk, Gemeinde Tulln an der Donau

Vandaag we rustdag, maar dat betekende wel dat we om acht uur aan het ontbijt zaten, om de trein van half tien te halen. Wim had voor ons kaartjes ingetrokken voor gekocht met de mogelijkheid van vrij reizen in de stad met bus en metro. Het was 20 minuten lopen naar het station vanaf de camping dus dat viel wel mee. Harrie en ik zijn met de metro doorgegaan naar het slot Schönbrunn om de tuinen te bekijken en een blik over de stad te doen. Het leek op weg naar het slotstukken te zijn, maar in de tuinen viel dat wel mee. Na een bekertje koffie zijn we weer met de metro naar de kerk gegaan en een deel van de dienst meegemaakt. De kerk zat stampvol en dat op zaterdag maar misschien was er wel wat bijzonders te vieren.
Daarna zijn we door de stad gaan dwalen om de imposante gebouwen uit de Habsburgse tijd te zien. Tenslotte hadden we genoeg gezien en gelopen en zijn met de metro naar Prater gegaan een kermis terrein in het groot, zo verliep onze middag en zochten we een terrasje aan het Donaukanaal om wat te eten. Het is zaterdagavond en dus waren veel tafeltjes gereserveerd, maar voor on beide was er nog een plekje. De oriëntatie in de stad waren we wel eens wat kwijt maar uiteindelijk vonden we weer het metrostation om richting het spoorstation te komen en weer Tulnn te reizen. We zijn dus niet tot de tijd van Wim on negen uur in de stad gebleven, maar dat deden de meeste anderen ook niet en die hebben in Tulnn wat gegeten. Zo is de rustdag ook weer voorbij en stappen we morgen weer op de fiets, wat beter is dan in een stad omhangen.

Prachtig, je beschrijving en die beelden er bij. Lijkt me heerlijk zo'n dag in Wenen. En succes vandaag met de lange tocht.

Ingrid Veldkamp 2021-09-05 09:47:04

Echt een mooi verslag van jullie fiets tocht, jullie zijn Kanjers!