Camino Santiago dag 39, 50 km

Spanje, Santiago de Compostella

Het is vandaag de laatste fietsdag en het weer om te fietsen ziet er niet slecht uit, het zal meest bewolkt zijn en heel misschien zien of voelen we zon. We ontbijten in de gelegenheid naast het Pension Rua waar we overnachten in twee persoonskamers. Ik lag met Peter weer op een kamer en had niet veel gesnurkt zodat hij kon slapen. De bagage werd weer naar beneden gebracht waar Antoon met de truck stond en ingeladen kon worden. Ze hoefden geen tenten af te breken en in te laden maar in Santiago slapen we nog drie keer in de tenten. De route vanmorgen liep eerst langs een drukke autoweg waar Hanny weer een lekke band kreeg. Met behulp van Jan-Pieter en Maurice konden we het zaakje wel klaren en weer verder fietsen. Al gau reden we op een rustige weg naar Touro wel op en neer, maar er lag een goed wegdek wat gemakkelijker is om te dalen en te klimmen. We haalden een stempel en dronken koffie, daarna kwamen nog de nodige klimmen, maar heb ze allemaal tot 9% zonder afstappen gehaald. Er waren geen lunchgelegenheden onderweg dat we zijn doorgereden naar Santiago zonder het naambord te zien en hebben daar een pizza gegeten voor we met elkaar naar de kathedraal gingen om elkaar geluk te wensen en foto’s te nemen en door te sturen. Nadat we een uur in de rij gestaan hadden voor de Compostella zijn we weer omhoog naar de camping gefietst. Lekker opfrissen en omkleden en naar het grote winkelcentrum om een eetgelegenheid uit te kiezen die er genoeg zijn. Met Hanny, Ria en Wim hebben we heerlijk gegeten. Groeten en bedankt voor jullie belangstelling om mijn epistels te lezen.

Ellert gefeliciteerd met het behalen van je fietstocht Nog een paar dagen relaxen en dan lekker weer naar huis Gr .Corry van Geest

Corry 2019-06-17 21:19:33

Van harte proficiat met het weer halen van Compostlla. 2500 km is toch niet niks. Kanjers zijn jullie!! Geniet nog van de dagen in Santiago en voor later "Wel thuis". Groeten Agnes Kuipers

Agnes Kuipers 2019-06-17 21:27:38

Hanny met alle fiets maatjes gefeliciteerd met het einddoel wat een prestatie . neem de rust in Santiago met een lekker ijsje met?wij wensen jullie alle een voorspoedige thuis reis toe Maartje en Wim

Maartje en wim 2019-06-17 21:54:56

Ellert, mooi dat je het gehaald hebt. Gefeliciteerd. Abe en Marijke

Marijke 2019-06-17 22:32:17

van harte gefeliciteerd met het behalen van het compostolaat super genoten van het verslag. Wij hebben de tocht vorig jaar gefietst en vonden het leuk het nu zo te volgen. Geniet nog van de dagen in santiago en een goede terugreis.

Rita 2019-06-17 23:42:24

Jullie alle gefeliciteerd en nog een fijn verblijf de laatste dagen. Groeten Piet

Piet van der Pennen 2019-06-18 08:46:44

Complimenten voor deze geweldige prestatie allemaal. Ik doe jullie het niet na. Ellert,weer heel erg genoten van je verslag en de mooie foto's genomen tijdens deze zware

Gerrie Divendal 2019-06-18 09:05:00

er ging iets mis,hier het vervolg. maar ook fantastische mooie fietstocht. Nu nog even genieten en straks allemaal een goede terugreis.

Gerrie Divendal 2019-06-18 09:08:16

Ellert, vanuit z.w. Polen willen Kees en ik je van harte feliciteren met jouw gepresteerde fietstocht en je bent gelukkig gezond gebleven! Heel goede reis terug naar Blije, naar Wietske!!! Riek