naar Rome dag 15 77 km

Italië, prad

Gisteravond begon het hard te waaien, maar het was wel droog en is dat de hele nacht gebleven, maar vanmorgen begon het bij het eten te miezeren en soms te regenen, dat is niet meer opgehouden tot we het Reschenmeer voorbij waren. Het eerste gedeelte van rit ging nog door het Inntal waarin de rivier woest naar beneden stroomde. WEing dorpen waren onderweg en hebben even koffie gedronken in Pfunds, de rit ging geleidelijk omhoog. Op deze route ga je aan de westzijde van de Inn ook nog door Zwitserland, waar ook nog grensposten zijn omdat Zwitserland geen lid is van de EU. Wij konden ongemerkt doorfietsen, maar sommige auto's werden gecontroleerd. Het land weer verlatend kwam de stijging naar Nauders en de Reschenpas. Diit was geen kleinigheid om 6 km 7 % te moeten stijgen, voor de e-bikers geen moeite maar voor de gewone fietsers een hele opgave, maar door iedereen gehaals. Op de Nörberterhohe hebben de meesten even in het Gasthof gerust om bij te komen en wat op te warmen. Toen kwam een afdaling naar Nauders en dan nog een redelijke klim naar de Reschenpas, maar het pittigste was toch wel de klimmetjes langs het meer, met ook met afdalingen vanzelf . De groete afdalingen kwamen daarna en met de koude lucht was dat niet het prettigste gedeelte. Daarom zijn we maar gauw doorgefiets naar de camping, alhoewel onderweg wel twee leuke stadjes waren om te zien, gelukkig werd het langzamerhand wat droger toen we in Prad aankwamen. Een goed nacht en een rustdag zal ons dit gauw weer doen vergeten als morgen de zon schijn. Oant moarn.

Moarn Ellert, jullie zijn in Italie, een goed vervolg verder. Allemaal herinneringen komen boven aan deze mooie fietstocht. Groetnis, Harm