Camino Santiago dag 10, 72 km

Frankrijk, Chartres

De route die we vandaag genomen hebben, moesten we zelf uitvinden, daar de camping in Anet meer dan 20 km van de track afligt. Bernd stelde voor om via het dal van de Eure te gaan daar begin van onze route en Chartres eraan liggen. Het idee om eerst weer terug naar Tacoignieres te gaan sprak ons niet zo aan en daarom heb ik op Open fietsmap gekeken en zag dat de velo route in het dal van de Eure loopt. Direct over de rivier en zijstromen konden we de veloroute oppikken dat een fietspad over een oude spoorbaan bleek. Dit gedeelte was ongeveer 17 km lang, we moesten wel veel wegen kruisen waar allemaal paaltjes met slagbomen staan, maar het was goed te doen, goed geasfalteerd en 2,5 m breed. Zo kwamen we vlak voor Dreux op de districts route 116 en werd de velo steeds aangegeven. We dronken koffie in Cherisy in een net café en haalden een lekker broodje bij de boulanger. In Nogent le Roi stonden de bordjes die ons naar doodlopend punt voor de rivier leiden. Even verderop moesten we er over en kwamen weer op de velo. In Maintenon hebben we een uurtje gepauzeerd en wilden bij het VVV een stempel halen maar dat wilde de dame niet geven. Bij het entreegebouw van het kasteel konden we er wel een krijgen. Achter het Château staat nog een deel van een aquaduct dat water naar de tuinen van Versailles moest brengen. Naar Chartres gaande passeerden we nog de boogresten en moesten er vanzelf foto’s van gemaakt worden, evenals in St Piat van een oude watermolengebouw. Voor Chartres liep al een mooi fietspad de stad in en konden we zo de camping bereiken.

Wat een fietstocht met hindernissen vandaag. Maar deze hindernissen ook weer overwonnen. Petje af en foto's zien er goed uit! Voor straks goede nachtrust en even exstra groeten aan Hanny!

Gerrie Divendal 2019-05-19 19:28:48

Mooie foto,s Ellert. Fiets maar met plezier door dan kun je nog meer laten zien.

riek 2019-05-19 19:52:45

Hallo Hanny en alle fiets genoten .ik kan niet anders zeggen jullie leveren wel prestatie met deze fiets tocht het weer zit jullie niet mee . als jullie maar genieten van de bouw kust en de omgeving . en de verzorging de foto,s zien der goed uit . wij wensen jullie een voor spoedige fiets tocht voort . Hanny hier is het ook geen weer voor de boot gr maartje willem