Naar Rome dag 9 65 km

Duitsland, Ellwangen

Gisteravond werd het kouder en werd er een kampvuur aangestoken op de stookplaats, wat later bleek niet te mogen vanwege de droogte en brandgevaar. We hebben rond het vuur gezellig bij elkaar gezeten en naar muziek geluisterd en van zang genoten, het was al na tienen dat de camping beheerder kwam en ons tot rust maande en de verboden opsomde. We hebben het vuur uit laten branden en onze tenten opgezocht.
Vannacht hebben we geen regen gehad, maar voor vandaag wordt het wel verwacht en dat begon met wat miezer. Nadat we de hoogste verbinding in Duitsland van een autobaan onderdoor zijn gegaan, kregen we aardig wat klimwerk te verstouwen. Eerst een klim van 100 m hoogteverschil van 4 tot 10 %, daarna nog een keer 80m van 9%. Onderweg komen we weinig koffie gelegenheden en dorpen voorbij, maar gelukkig kunnen we in Grundelhardt in de konditorei terecht en begint het wat te regenen. Als het wat droger is gaan we verder en schieten aardig op naar Ellwangen, dat maar een 50km van ons beginpunt ligt. Onderweg krijgen we een flinke regenbui en schuilen onder de bomen en eten onze boterhammen op. Als we op de fiets verder willen komen anderen eraan die verregend zijn, we fietsen door naar Ellwangen en bekijken de basiliek, dan zoeken we een gelegenheid en treffen daar ook een groep, ondertussen begint het weer hard te regenen en blijven nog wat hangen in de bistro.
Tegen vier uur stappen we op de fiets en bekijken nog de basiliek en de protestantse barokke kerk die onderling verbonden zijn. Onze kok heeft het menu al weer op de deur van de auto gehangen, we krijgen vandaag voor de eerste keer soep en wat het hoofdgerecht is weet ik niet meer, maar er is ook altijd een toetje dit keer chocolade mouse. Een andere Nederlander uit Wouw fiets ook naar Rome en staat weer bij ons op dezelfde camping. groeten en oant snein.

Ook wij kregen flinke buien vandaag en was soms de temp. maar 12 graden! Groeten Kees-Riek

Kees en Riek 2018-08-25 21:12:04

Mooie tocht en prachtige foto’s. Met welke organisatie maak je deze tocht Ellert? Klinkt goed als je na een lange dag fietsen zo aan kan schuiven Voor de warme maaltijd. Ik ben op zoek naar een mooie georganiseerde tocht, vandaar mijn vraag. Veel fietsplezier verder.

Wil Koper (Camino der lage Landen) 2018-08-25 22:18:45

Ik ben zins vandaag jullie verslag aan het lezen,nadat hanny mij daar op attent op heeft gemaakt. heel erg leuk om het verslag te lezen e geniet ook enorm van de mooie foto's o.a. van het kerkje bij dit verslag!