Camino Santiago dag 40, rustdag

Spanje, Santiago de Compostella

Gister was de laatste fietsdag en vanmiddag hebben we in de regen onze fietsen naar hotel Mexico gebracht om vervoerd te worden met Soetens, wat voor sommigen de nodige alteratie gaf. Maar eerst vanmorgen hebben we pas om negen uur ontbeten om daarna naar de spaaanse pelgrimsmis te gaan, dit keer niet in de kathedraal maar in een kerk daar vlakbij , die om twaalf uur geheel gevuld was met pelgrims. Wij waten vroeg met de bis naar de stad te gaan en waren een uur vantevoren in de kerk om ons er op voor te bereiden en zeker te zijn van een zitplaats en onze zonden misschien te overdenken. De dienst was helemaal in het Spaans met enkel de verwelkoming inverschillende talen, men doet geen moeite met vertalingen uitgesproken of op papier het voor ieder een beetje toegankelijk te maken. Na de mis en alle poespas van de geestelijken hebben we tapas barretje opgezocht voor de lichamelijke versterking. Daarna gingen Hanny en Ria hun eigen weg en ik abrupte wat rond in de overdekte straatjes, want het goot van de hemel, tot we elkaar weer troffen en met de bus naar de camping gingen om dan de fietsen weg te brengen.
We gingen met de bus weer terug, maar moesten lang wachten tot hij kwam en zijn toren in het winkelcentrum weer wezen eten en nog een ijsje genomen in de kantine. Morgen zullen we om kwart voor negen in de bus voor een excursie naar Finistere, hopelijk is het dan zo nu en dan ook droog. Oant moarn.

vol bewondering heb ik je verslagen over deze reis gevolgd En ik kan alleen maar respect hebben voor deze prestatie ik ben heel trots op jullie maar speciaal op mijn tweelingzusje Ria

Theo Claassen 2019-06-19 12:56:29

Als "GEWONE" zus van Ria wil ik je ook bedanken, konden haar zo toch een beetje in de gaten houden!