naar Rome dag 16 rustdag

Italië, Prad

Bij een rustdag zou je verwachten als je in Italië bent dat het mooi weer is maar dat geldt vandaag niet bij ons. Het heeft de hele nacht geregend en het water stond voor de ingang in de tent, dus heb ik eerst moeten dweilen om een klein beetje droog er uit te kunnen gaan. Alle weerapps voorspellen ons dat het beter weer zal worden dus moeten we daar maar op hopen. De meeste fietsers hebben de kantine van de camping opgezocht om droog en warm te blijven. De wasmachines draaien en de droger maakt overuren, men staat in de rij om de was een beetje droog te krijgen. Alleen Gerard de roadie is op de fiets van de andere Gerard vertrokken voor een beklimming van 600 m ook om de fiets en de remmen te controleren. Ben uit Wouw die op zijn eentje aan het trekken is, is vanmorgen van de camping vertrokken naar Bolzano om de stad ook te kunnen bezoeken. Hoe het vandaag gaat zien we dan wel. Vanmiddag zijn de meesten naar het dorp gegaan om wat te eten en te bekijken. Door en in het dorp komen veel fietsers om een rit in de bergen te maken en elkaar te ontmoeten in de cafés. Langzamerhand is het wel wat droger geworden en kunnen we als de wolken optrekken de sneeuw op de toppen zien liggen. Vanavond voor het donker konden we de sneeuw zien, maar te donker voor een foto.

Erg jammer dat het weer jullie zo in de steek laat Maar hoop doet leven Zet hem op voor morgen

Wietske 2018-09-01 19:49:41

Wietske 2018-09-01 20:11:42

Ellert wat ben je al ver van huis! Voelt het lekker om een vrije da te hebben? Veel goeds, Kees Riek