Dag 22 Lutherstedenreis 99 km

Nederland, Groningen

Weer thuis, om kwart over drie was ik weer thuis, de wind was hier boven Dokkum natuurlijk net weer wat tegen en de afstand die ik moest fietsen wat langer dan ik gedacht had, maar toch het einde van mijn drieweekse fietsreis. Het was een indrukwekkende tocht met alle belevenissen die ik heb meegemaakt, zoals je die in mijn verslagen kunt lezen. Vanmorgen vroegen de gastgevers in Winschoten wat voor plannen heeft u nu voor het volgend jaar? Meestal had ik mijn fietsreis voor een volgend jaar al in mijn hoofd, maar ik denk er nu aan om me aan te melden voor een verzorgde fietskampeerreis naar Rome, dan moet de conditie en gezondheid wel in orde zijn natuurlijk. Voor onze mannenclub Probus zal ik op donderdag 7 september een verslag met foto's presenteren, dat ik zal alles eerst nog eens in me om laten gaan. De tocht van vandaag heb ik al eens eerder de andere richting uit gefietst, op weg naar Lübeck voor de Hanzeroute langs de Oostzee en terug via Berlijn. Dus geen onbekend gebied, maar onderweg weinig of helemaal geen mogelijkheid om een kop koffie te nemen. In Groningen heb ik een broodje en wat yoghurt bij de Lidl gekocht en die maar genuttigd in Grijskerk. De stalen ros heeft me deze reis niet in de steek gelaten, heb helemaal geen meneuvels er mee gehad, alleen dat het stuur soms wat los zat, maar dat heb ik in Eisenach laten verhelpen. Nu komen de gewone alledaagse dingen weer, zoals een Infoavond van de gemeenteraad.
Hartelijke groeten aan een ieder die mijn verslag heeft willen lezen en dank voor de reacties.