Lutherstedenreis dag 04 81 km

Duitsland, Verl

Heb een goede nacht in het hotel gehad, maar vond het wel warm, het ontbijt was prima. De betaling viel ook mee want ze had gewoon eenpersoonskamer gerekend en standaard dat was € 60,- dus de helft minder dan in Münster met zijn cultuur en muziekoptredens in het park en op straat. Wel was er een geparkeerde auto die de deur open deed zonden goed te kijken en mijn arm raakte, maar de lichamelijke schade valt gelukkig mee. Voor eten kun je ook best in Duitsland zijn want voor € 15 ,- heb je alles. Vanmorgen om half tien weggefietst door de graanvelden die al geel beginnen te kleuren op sommige plaatsen. Gelukkig is het mais nog niet zo hoog en kun je nog goed om je heen zien. Wat hier verbouwd wordt is graan, mais en soms aardappelen. In Warendorf was ik al een keer eerder na een koude regenachtige dag toen ik langs de Ems en Weser en Werra richting Regensburg fietste. Ik zal nog meer dezelfde plaatsen aandoen maar vanaf Eisenach wordt het anders. Ben door Gütersloh gefietst dat niet aan de Ems ligt, het is een grote industriestad en gelukkig vandaag zondag weinig activiteiten op de industrieterreinen waar ik langs moest fietsten. Het hotel wat ik op internet opgezocht had was gesloten en nodigde mij ook niet zo uit daar te overnachten, dan maar weer verder fietsten en in Verl een mooi en netjes hotel aan de drukke weg genomen. Wat de netheid betreft vind ik de steden er goed schoon uitzien en men veegt zelfs de straat voor zijn huis. Wordt dat bij ons nog wel eens gedaan, vroeger gebeurde dat wel, maar nu moet de gemeente er voor opdraaien bij ons. Allemaal de beste wensen en tot morgen.