naar Rome dag 20 17km

Italië, Verona

Gister begon het al aardig warm te worden en vandaag is het een hete dag vooral als je de stad bezoekt, maar de straten met kasteel hoge huizen geven schaduw in de smalle straten. Op de fiets zijn we en anderen met de bus naar de stad Verona gegaan. Het is een bijzonder mooie stad met veel stadspaleizen en mooie kerken. Van die kerken hebben wij de grootste van binnen bekeken, de st. Anastasia kerk, die veel kunstwerken heeft en prachtige altaars uit verschillende periodes. Bij de Dom hebben we alleen maar een stempel voor ons paspoort gevraagd en bij de informatie. Midden in de stad is nog een Arena waar ook uitvoeringen gehouden worden. Even verderop is een smalle straat vol met mensen en hoe kan het anders in een binnenhof is het balkon van Romeo en Julia. De mensen staan zich te verdringen om er een foto van te maken dus gauw knippen en dan gauw weer maken dat je wegkomt uit de drukte. Op een groot plein met eetgelegenheden hebben we zoals het in Italie betaamt een pizza gegeten en zijn nog een beetje door de stad gaan dwalen, het beeld van Dante gezien die zei :ik denk dus ik ben, voordat we fietsen van de ketting losmaakten om weer naar de camping te rijden.

It sjit al moai op Ellert! Verona, prachtige stêd!

Jaap Hijma 2018-09-06 00:02:29

Verona is echt een prachtige stad met mooie paleizen,de Arena, kerken enz. Als u Verona bezoekt,bezoekt u ook eens begraafplaats Cilitero di Verona. Echt de moeite waard! Toch fijn dat jullie nu een warme,hete dag is geweest,na al die regen.