Naar Rome dag 13 100km

Duitsland, Mittenwald

Ook vandaag een lange rit met mooi weer en een schitterende omgeving, we fietsten eerst langs de Ammersee met heel afwisselend uitzicht op het meer. Na 25km hebben we allemaal koffie gedronken in Weilheim en kwamen in obern Beieren. Wat klimmen en dalen kwamen we langs de Riegsee, en hadden op afstand een mooi gezicht daar op. In Murnau hebben geen stempel kunnen krijgen omdat het Stadhuis verbouwd werd. Dus maar verder en aan de Loisach op een bankje geluncht. Langzamerhand kwamen de bergen dichterbij en reden we langs de beek in een mooi landschap. Het was net of de bergen ons omarmden en het dal bleef vlak tot Garmisch. We genoten van de natuur en de winterkrokusjes die in bloei stonden. In Garmisch hebben we onszelf getracteerd op een ijscoupe, want wisten niet wat ons nog te wachten stond een flinke klim en pittige klimmetjes voordat we bij de camping kwamen om half zes. De laatste groep had wat pech en kwamen pas na acht uur binnen, terwijl een onweersbui langs trok. Morgen gaan we verder de Alpen over.

Wat weer een mooi verslag en er valt veel te genieten Morgen alweer 14 dagen onderweg en al heel wat af gefietst en ermoet en nog heel wat km gefietst worden maar jullie hebben er plezier in Een goede kok reist mee wat wil dan nog meer Veel succes met de Alpen morgen ik ben benieuwd

Wietske 2018-08-29 21:40:50

Ellert, zonder jouw hebben we dinsdagavond weer met plezier gezongen. 4 mensen waren afwezig. Voor 9 jarige mensen in Juli en Aug. hebben we gezongen. Anneke tracteerde oranjekoek. Heb je gemist dus. Goede reis verder. kees- Riek