Dag 12 Lutherstedenreis 106 km

Duitsland, Freiberg

Ben Dresden de stad ingegaan want op de Djh was de WiFi pet, vanwege de vele jongeren met een handig zoals ze hier heten. Het was vanmorgen gelijk warm en even zoeken hoe ik op de route kon komen, het begin van de track begint aan de rand van de stad en dan gaat het wel eens even mis, maar de GPS brengt uitkomst. Een stuk buiten Chemnitz moest ik een hele lus maken. Meestal is dat om iets te bezien of de grote doorgaande wegen te mijden. Zo zag ik bovenop de berg een klooster liggen en dacht daar fietsen we omheen. Dat leek ook zo maar er waren wel afdalingen van 15 % en later een stijging van 10% dat lukte me niet te fietsen​ en ik liep, toen stopte er een metselaar met een busje of hij mij een stukje omhoog kon brengen, dat nam ik aan en we moesten wel vlak bij dat klooster langs Augustinusberg. Hij zette me uit bij een Netto winkel en ik bedankte hem hartelijk. Ik kon daar wat drinken kopen en koffie drinken. Al met al was ik om half twaalf nog niet erg ver. Om goed één uur kwam ik in Freiberg en was onder de indruk van het marktplein waar ik mij een Radler kocht. De rest van de tocht was zwaar want mijn benen wilden niet meer de steile klimmen doen zodat ik die maar gelopen heb. Dat nam dus wel meer tijd, en dacht voor Dresden dan te overnachten, maar kwam niks geschikts tegen. Toen was het kwart over vijf nog 8 km naar de Djh, ook dat viel tegen, nog weer stijgen en dan blijkt hij ook nog dicht te zijn wegens verbouwing. Dan naar nr twee proberen en gelukkig is die er en heeft onderdak voor mij.