Dag 4 naar Boedapest 54 km

Duitsland, Remagen

Mijn stoel was vanmorgen versierd en de groep heeft me toegezongen en gefeliciteerd met mijn verjaardag. Het was een goed begin van de dag, maar wel wat frisser dan gisteren. De camping was prima en de tenten stonden wat verspreid maar niet te ver uit elkaar. Wel werden we vannacht weer wakker gemaakt door vliegtuigen die overvlogen van het vliegveld van Keulen. Onderweg zie je hier langs de wegen overal e-steps staan die gehuurd kunnen worden en niet teruggebracht hoeven te worden blijkbaar. Het is een heel slordig gezicht wat je in Duitsland niet zou verwachten van een Net en Sauber land. Het fietspad liep vandaag meestentijds dicht langs de rivier of door bebost gebied. Daar we geen lange afstand hoefden te fietsen wilden we al vroeg koffiedrinken, maar op maandagmorgen is er niet veel open. Bij het veer naar Mondorf was een veerhuis dat om elf uur openging en hebben daarvoor een kwartiertje gewacht. Nog een paar kilometers en we kwamen in Bonn waar een afspraak maakten voor een tijd om weer samen verder te fietsen. Bonn is geen oude stad maar wel mooie barokke gebouwen en een universiteit. Het is de geboorteplaats van Beethoven en zijn geboorte huis is aangegeven. Verder was het na de tweedenwereldoorlog de hoofdstad van West-Duitsland met de woonplaats van Konrad Adenauer.
Vlak voor Remagen kregen we een stortbui en zijn gauw een restaurant in gedoken. Na de bui waren we snel bij de camping, waar de tenten al klaar stonden. Het was vandaag een mooie route over goede fietspaden langs de Rijn.

Ellert, Van harte gefelicteerd met dit nieuw levensjaar nog vele gezonde en ontspannen kilometers gr. Klaas en Gery

klaas 2021-08-16 17:20:13

Van harte gefeliciteerd met je geboortedag Ellert!

Gerrie Divendal 2021-08-16 17:52:53

Proficiat met je verjaardag Ellert.