Camino Santiago dag 06 rustdag

Frankrijk, Saint-Quentin

Vanmorgen konden we een half uur langer slapen vanwege de rustdag in Saint Quentin, waar we in de Jeugdherberg slapen. Voor de meesten is er gelegenheid om een wasje te doen, maar de wasmachines zijn er niet meer, dus moet het op de hand gebeuren. Het is wel mogelijk om op de balkons tussen de palen lijntjes te spannen en het wasgoed in de zon op te hangen. Wim stelt voor om een stadswandeling te maken om half twee als het informatie bureau weer open gaat. Nadat een ieder de nodige zaken gedaan heeft, inkopen bij een supermarkt , wassen en blog bijwerken via je eigen hotspot op je telefoon, gaan een ieder zijns weegs richting het centrum. Anne, Wilma en Maurice gaan op de fiets naar Decathlon om schoenen te kopen en dat blijkt nog een hele klim omhoog te zijn en ver buiten de stad te liggen. Na de zonnige wandeling treffen we elkaar bij het VVV om de stadswandeling te maken. De stad gaat er prat op dat er veel Art Deco huizen zijn nadat het in de Grote Oorlog verwoest was. We krijgen een infotelefoon en plattegrond met de aangegeven gebouwen, die we beluisteren en bekijken. De afsluiting is in de Maire waar we de raadszaal en trouwzaal kunnen bekijken. De trouwzaal is nog orgineel in de oude stijl en de raadzaal is in Art Deco stijl. Het was de moeite waard om zo de stad te bezien en daarna gaat elk zijn weegs. Onderweg naar de Jeugdherberg zien we de wielertour langs komen die nog drie rondjes in de stad maken. Zo’n wielertour als de 4 van Duinkerken is een heel spectakel, maar de fietsers zijn in een mum voorbij gereden. Genietend in de zon wachten we op wat komen gaat, we zullen om zeven uur weer eten en hopen weer een goede nacht te hebben.

Dag Ellert. Morgen weer met nieuwe moed en uitgerust aan de verdere tocht beginnen! Goede reis, Riek

riek burgler 2019-05-15 18:42:38

Weer mooie aparte foto's.Vooral de vloer van de kerk is apart.Goedenacht allemaal en morgen weer een mooie fietstocht!

Gerrie Divendal ki 2019-05-15 19:47:11

De vloer in de kathedraal is een labirint dat in meerdere kerken aanwezig is.