Dag 24 Van Berlijn naar huis

Duitsland, Berlijn

Vanmorgen nog vroeger opgestaan om uiteindelijk toch vandaag met de trein van 05.20 u van Berlijn naar Amersfoort te reizen. Als de trein aankomt is het even zoeken waar de wagon is waar de fietsen geplaatst kunnen worden. Er is voldoende ruimte en dat verbaasd ons, maar later blijkt dat de ruimte voor de fietsen toch vol komt te hangen en wij rustig op de gereserveerde plaatsen kunnen gaan zitten (slapen). De meeste treinreizigers slapen en hangen in de stoelen die een beetje in de slaapstand gezet kunnen worden. De een na de ander van ons drieën dommelt in en probeert wat slaap in te halen. Dat lukt aardig en de mevrouw die bij ons zat is na mijn dutje vertrokken en blijkt bij Hannover uitgestapt te zijn. De omgeving gaat snel langs ons heen en zo nu en dan zien we wat gebergte in de verte en zoals het Weser Bergland en het Teutenburger woud en passeren we rivieren, de Elbe en de Weser en de Eems. Na dat we de grens met Nederland gepasseerd zijn kunnen we de mond en neuskapjes afdoen omdat die in ons land niet verplicht zijn en dat lucht aardig op. Aardig op tijd komt de trein in Amersfoort aan waar Ria en Hanny door een dochter van Ria opgehaald zullen worden en ik met de trein naar Heerenveen zal gaan om daar door Wietske en Klaske opgehaald te worden. Met een omhelzing nemen we afscheid van elkaar op het perron en hopen dat we verder ook veilig thuis zullen komen, dat blijkt uit de appjes later op de dag het geval te zijn.
Wat heeft deze trektocht voor ons betekend zullen later met elkaar bespreken als we elkaar weer ontmoeten, tot nu toe zijn we alle drie zeer voldaan van de fietstocht en de goed overnachtingen die we gereserveerd hadden, alleen hadden we ons de treinreizen deels wat anders voorgesteld, maar alles is toch zeer goed verlopen.
Onze lezers bedankt voor jullie tijd om te lezen en reactie te geven, graag tot een volgende keer. Oant sjen.

Welkom thuis!!

Cobie 2022-07-25 20:17:54

Geweldig. Jullie zijn er weer. Bedankt Ellert voor jouw onderhoudende verslagen en de mooie foto's

Diny Leijsen 2022-07-25 22:06:24

Harrie

Harrie fijn weer bij Wietske te zijn !het ga je goed! 2022-07-25 23:01:52

Bedankt voor de mooie verslagen en foto's.