Camino der Lage Landen dag 1 90 km

Nederland, Kessel

Van Maastricht eerst naar Oost Maarland de camping gefietst en samen verder naar Kessel gefietst. Het was soms langs de Maas en een ander gedeelte langs het Julianakanaal. Bij Maastricht reden we langs de oostzijde van de stad over een druk bereden fietspad, maar het was wel mooi gelegen en we konden de heuvels in het oosten zien. Zelf hoefden we niet veel te klimmen, soms een heel klein eindje. De route ging ook een gedeelte aan de westzijde van de Maas en dan fiets je in België, daar hebben we in Maaseik even gepauzeerd om onze broodjes op te eten en fris water in te slaan. Hier konden we ook een stempel halen voor ons pelgrimspaspoort, dat is voor jezelf maar ook voor het compostella dat je kunt krijgen na de tocht volbracht te hebben. De route door Thorn het witte stadje is voor fietsers niet aan te bevelen want het waren alleen maar keien en kinderkoppen. Verderop fietsten we langs de grindplassen op een behoorlijke hoogte erlangs en door natuurterreinen tot we voor Kessel alleen maar sintelpaden langs de Maas en watergaten waren. Om half vijf waren in Kessel en werden in het gasthuis ontvangen met koffie en appeltaart. Na zes uur zijn we met z'n vijven naar de Rosentuin geweest waar we heerlijk gegeten hebben en daarna onze slaapplek weer opgezocht.