Dag 32 in Boedapest laatste dag

Hongarije, Boedapest

We wilden vanmorgen naar de Heldenplatz met de metro M2 maar die lijn was in revisie en moesten we met de bus naar het centrum om daar met M1 naar het Heldenplatz waar de paus was opgetreden. Men was daar druk bezig de zaak weer af te breken en daarom konden we niet alles goed bekijken maar er was genoeg om van te genieten aan mooie gebouwen. Ook het badhuis zagen geweldig uit in de stijl van 1900 verder stond er ook prachtige gebouwen in de stijl van Anton Piek.
Terug naar het centrum dronken we koffie op het terras waar we eerder gezeten hadden tegenover de winkel van C&A. We troffen daar Wim die ons nog adviseerde naar de markthal te gaan waar veel souvenirtjes te koop waren. Het lukte ons ook het gewenste te kopen en gingen weer terug naar het terras om wat te drinken en goulash soep te nuttigen. We maakten onze laatste Forins op door een ijsje te kopen. Nu maar terug met de tram naar de camping en de fietsen gereed te zetten voor vervoer met Soetens. Nog het afscheidsdiner op een boot met candlelight en genieten van het verlichte Boedapest.
Op de camping stond ook een gezin met drie kinderen die voor het klimaat een halfjaar fietsten eerst de Limes route en dan verder was nog onzeker daar de wegen in Hongarije gevaarlijk zijn om op te fietsen vooral met kinderen. Hun reis kun je volgen op Polarsteps Fietsenddooreuropa. https://www.polarsteps.com/fietsendDoorEuropa/4083494-fietsend-door-europa

Heel veel plezier gewenst en nog een moi samenzijn voor het afscheid! En absoluut mijn oprechte dank voor de geweldige reportages.

Ingrid veldkamp 2021-09-13 16:30:01

Een prachtige laatste dag Dat afscheidsdiner lijkt me ook Geweldig! Geniet ervan met elkaar

Diny Leijsen 2021-09-13 16:54:45

Zo als ik de reportages ge volgt heeft hebben jullie veel gezien en na jullie zin gehad een fijn afscheidsdiner en alle fijne thuis komst

Wim Oskam 2021-09-13 17:21:53

Ellert, we hebben genoten van jouw reisverslagen en de foto's. En dan morgen naar huis, ook dat is vast weer goed en fijn.

Liesbeth en Bert de Vos 2021-09-13 19:47:10

Op de valreep nog genoten van het reisverslag. Ik wist dat Hannie deze fietstocht zou gaan doen maar was effe de periode vergeten. Het is weer een prachtige fietstocht geweest. Chapeau voor alle deelnemers!! En Hannie, van jou binnenkort een live verslag, ok?