naar Rome dag 24 28 km

Italië, Ravenna

Zoals gebruikelijk op een rustdag is het ontbijt om negen uur, maar de meesten zijn al eerder op om de was te doen of andere zaken in orde te maken. De meesten willen op de camping blijven en naar het strand gaan of er langs te wandelen. Hanny en ik besluiten om toch op de fiets naar Ravenna te gaan en daar hebben we geen spijt van gehad om de mozaïeken in de stad te bekijken. We konden een combinatie kaartje kopen en daarmee vijf belangrijke gebouwen bekijken, We hebben niet alles bezien maar een heel goede indruk gekregen van de pracht en de praal die mensen in de vijfde eeuw al konden maken en nog steeds prachtige kleuren heeft, en veel bezoekers trekt. Na de belangrijkste dingen bezien te hebben zijn we terug gefietst en waren tegen half drie op de camping, een duik in de zoele Adriatische zee en douchen dan moeten we er de komende dagen maar weer tegen kunnen, want er staan pittige ritten voor de boeg om over de Apennijnen van zee niveau naar 1000m te klimmen en na Assisi waar we geen rustdag hebben nog wat kuitenbijtertjes te doen voor we zaterdag in Rome zijn, maar zo ver is het nog niet, we gaan vanavond eerst met elkaar pizza eten om de kok ook een rustdag te verschaffen. Oant moarn. Oh ja ik had mijn telefoon vergeten mee te nemen, maar Hanny heeft wel foto's gemaakt, dat die komen nog.

Jun Ellert, jullie liggen (volgens mij) aardig voor op het oorspronkelijke schema. Goed om jullie fietstocht op deze wijze te volgen. Succes met de beklimming van De Viamaggio, vond ik persoonlijk de zwaarste beklimming van deze fietstocht. Groetnis, Harm

harms.reizen 2018-09-10 19:16:09

Bewondering voor jullie trip. Had dat zelf ook graag gedaan! Jullie fietsen met 2 personene? Met hartelijke groet van mij voor jullie.