Dag 6 naar Berlijn 77 km

Duitsland, Holzminden

Het had vannacht al wat geregend en tijdens het Frühstück in Detmold regende het nog. De bakkerij voor Frühstück was dichtbij en bij vertrek van de slaapgelegenheid leek het iets minder nat, maar al gauw begon het wel wat te regenen zodat de regen kleding aan moest. Toen kwam ik tot de ontdekking dat ik mijn blauwe regenjack niet bij me had en dus vergeten was in de tassen te doen. Ik heb wel een poncho bij me maar die was nog niet nodig. Tot de Externsteine ging het aardig op en neer en er waren pittige klimmetjes bij tot 330 m. Langs het fietspad dat we verder volgden waren stukken bos met veel afgeknapte dennen en was een onaangenaam gezicht. Pas na Leopoldstal ging het wat gemakkelijker omdat we gingen dalen. Toen werd het wel tijd voor koffie in Vinsebeck bij een eenvoudige Bakkerswinkel. Omdat we onderweg niet meer door dorpen kwamen zijn we even van de route afgegaan naar Nieheim om daar een broodje en yoghurtje te kopen. In de winkels vragen ze ons vaak waar we vandaan komen en waar de reis heengaat en dat roept altijd wel respect op bij de mensen. Daarvandaan begon de klim van Weserberland langzaamaan met gelijkelijke en steilere stukjes. De afdaling naar Höxter ging in vliegende vaart en namen daar even een koffiepauze. Het fietspad langs de Weser was afgesloten wegens werkzaamheden en konden pas na Kloste Corvey onze route over het pad vervolgen. De Weser slingert hier behoorlijk en zo kwamen we in Holzminden om naar ons slaapadres te fietsen dat meer dan twee kilometer uit de stad ligt. Jammer genoeg was de bistro in het hotel dicht, maar Hanny wist wel een drankje voor ons te bekomen zodat we van de pittige dag wat konden bekomen.

Net als voorgaande jaren ga ik weer genieten van jullie fietsavonturen. Ook nu weer veel respect voor jullie sportieve fietsuitdaging!! Doe Hanny de hartelijke groeten van haar schaatsvriendin (in ruste) , Cobie

Cobie den Oudsten 2022-07-07 20:35:38

Als jullie Hanny toch niet bij jullie hadden ................................... Vandaag gaat vast de zon weer schijnen voor jullie. Geniet van de stadjes, de natuur en van af en toe een klimmetje!