Camino Santiago dag 25 , 72 km

Spanje, Puente la Reina/Gares

Vandaag kwam de zon langzaam door de bewolking en begon dan ook fel te schijnen. Hanny, Ria en ik hebben gekozen om de hoofdroute te volgen en niet door Plamplona te gaan, daar we drie jaar geleden de stad al bezocht hadden. De route die wij volgden ging vanaf Erro door het dal van de Erro wat een geweldig mooi natuurgebied heeft en op een bepaald moment tussen de rotsen door gaat en het dal versmalt tot een soort kloof. Daarna kwamen de graanvelden en een opener landschap met enkele weiden. We zagen enkele grouwe koeien staan in een veld. Aangekomen bij de andere route in Campanas moesten we langs een zeer drukke weg deels over de stoep fietsen om veilig te zijn. Er loopt wel een snelweg vlak bij, maar het vrachtverkeer maakt liever gebruik van tolvrije wegen. Vijf km voor Puente la Reina is een oude achthoekige pelgrimskapel die we niet konden bezichtigen omdat het twee uur was. Ria en Hanny wilden verder fietsen en ik heb tot drie uur gewacht om een stempel te bemachtigen en de kapel te bezien. Daarna trof ik hen op een terrasje en zijn we naar de camping geklommen, met veel moeite, want fietsen omhoog was niet mogelijk en lopen was geboden. Vanuit de camping hebben we een prachtig uitzicht op de omgeving. Onderweg rook de bloeiende brem heerlijk en was het ook een geweldig mooi gezicht.

Ellert, geniet maar verder van de reis, wij genieten van het verslag en de foto"s.Hartelijke groeten, Riek.

riek 2019-06-03 21:40:08

Geniet van de mooie reis.