Dag 4 naar Ost Friesland Winschoten 132 km

Nederland, Oldambt

Dat het een lange dag zou worden had ik al gepland maar 130 km is toch een aardig eind. Dit komt mede door dat ik alleen in Wilhelmshafen een overnachting kon vinden. Het was gelegen boven een Italiaans restaurant in in ouder gebouw. Toch was de bovenverdieping helemaal opgeknapt en was de wasgelegenheid en het toilet op de gang waar nog vier kamers verhuurd werden. Er werd ook geen ontbijt aangeboden, dus heb ik vanmorgen bij een konditorij een broodje en koffie genomen. Ik kon daarom vanmorgen al vroeg om half negen op de fiets stappen, maar maakte in de stad nog wat extra kilometers omdat er een brug afgesloten was. De route liep vandaag hoofdzakelijk langs Bundeswegen omdat die de kortste afstand tussen de plaatsen heeft. Na Zetel heb ik nog een stuk door het bos gefietst en pas in Apen weer een broodje gegeten, omdat het in Westerstede daar te vroeg voor was. Een heel eind fietste ik langs de kanalen van Rhauderfehnen. Daar ik niet met het veer bij Weener over kon varen vanwege de lage waterstand moest ik bij Papenburg over de brug van de Ems. Dan is het nog een aardig eindje naar Winschoten via Bellingwolde waar ik de grens overging en via Oudeschans. Sina had aangegeven wat later thuis te zijn maar kon op het terras bij haar huis een beetje bijkomen en later lekker bij haar eten.