Dag 3 naar Berlijn 87 km

Duitsland, Munster

Omdat we geen Frühstück bij het pension hebben zijn we vanmorgen eerst naar een bakkerij gegaan om te ontbijten. We konden hier wel buiten zitten maar er wordt nog veel gerookt in Duitsland en een mevrouw pafte de een na de andere en dan is het niet lekker om in de rook je broodje op te eten. Het duurde ook nogal even voor onze broodjes op het terras gebracht werden, we hadden het idee dat de kaas op was en dat die eerst gehaald moest worden door een man, want die ging met twee pakjes gesneden kaas de winkel in. Daarna kwamen onze broodjes gauw. Vanaf Stadlohn ging de route langzaam omhoog naar 100 m en langs de weg waren veel korenvelden die al behoorlijk geel waren. Het bleek dat hoe verder we kwamen ook al landerijen gecombineerd waren. Na Darfeld waren alle percelen al geoogst en het stro van het land gehaald. De route slingert vandaag langs kastelen en museale huizen. De eerste was een voormalig jachtslot wat meer een stenen woontoren was, daarna kwamen we langs Schloss Varlar wat meer leek op Soestdijk. Daarna was Schloss Darfeld aan de beurt, maar nergens een koffie gelegenheid. Toen zijn we in Darfeld maar naar de supermarkt gegaan en daar koffiepauze gehouden en wat lunch inkopen gedaan. Toen we Darfeld weer verlieten kwamen we er later achter dat we de Vechtquelle gemist hadden, maar daar is ook amper wat te zien, heb ik de vorige keer wel ontdekt, alleen maar bordjes die het aangeven. Toen was het nog even klimmen naar 150 m hoogte vanwaar je een mooi uitzicht hebt over de omgeving. Na wat geslinger kwamen we in Havixbeck, waar op maandagmiddag een grote fietsenwinkel open was. Hanny adviseerde me om hier naar mijn remmen te laten kijken en na korte tijd was het euvel verholpen en hadden de dames een nieuwe binnenband gekocht en ik hoefde niets te betalen. De rit kan nu weer verder gaan zonder problemen. Voor Münster kwamen we nog langs Bürg Hulshoff en Haus Vögeding en Haus Rüschhaus. In Münster was het niet moeilijk om het Hostel te vinden en vandaar de winkelstraat in te lopen naar het Centrum. We konden net voor zeven uur nog een blik werpen in de dom en gingen daarna eten en weer naar het Hostel waarvan mijn slaapkamer boven de Mc Donalds zit, die wel om negen uur gesloten is.

Mooie route langs de kastelen

Ella Bom 2022-07-05 09:11:14

Prachtige route die jullie gefietst hebben.De foto's met alle kastelen zijn ook weer de moeite van het bekijken waard.

Gerrie 2022-07-05 13:20:19

Schitterende kastelen en n buitenplaatsen hoor! Het gaat allemaal voorspoedig toch?