Dag 4 naar Berlijn 76 km

Duitsland, Gütersloh

We zouden vanmorgen naar de Mc voor een ontbijt maar die ging pas om negen uur open, maar even verderop was wel een bakkerij waar we een Frühstück konden nuttigen. De route van vandaag liep hoofdzakelijk door het landbouwgebied buiten de dorpen langs mooie stukjes bos en afwisselend landschap, daar hebben we geen foto’s gemaakt want daar zie je op de foto’s toch vaak niet veel van. Voordat we in Müssongen aankwamen voor de koffie, besefte Hanny zich dat ze haar hoorapparaatjes in het Hostel had laten liggen. Zij belde naar de receptie met de vraag of ze ook gevonden waren, later werd ze teruggebeld dat ze er nog lagen. Omdat Hanny de boeking gedaan had beschikten ze over haar huisadres waar ze naar terug gestuurd konden worden. Dus was dat probleem ook weer opgelost. Daarna fietsten we verder naar Warendorf die de bijnaam heeft “Stadt der Pferde” en die kwamen we als kunstwerken ook overal tegen. Dit keer heb ik ze niet in etalages als kunstwerk gezien, maar de vorige keer dat ik hier was wel en dan vaak heel bijzonder beschilderd. De route ging nu verder langs en over en weer over naar de andere zijde van de Ems. Met dit mooie weer wasjes een geliefde en drukke fietsroute. In Harsewinkel konden we geen winkel vinden om een yoghurtje of zoiets te kopen, dus dan maar door naar Gütersloh en op zoek naar onze overnachtingsplek. Het Limehome waar we suite gereserveerd hadden was alleen via een code te betreden en een andere code voor de kamer. Na wat gepruts lukte het om binnen te komen, maar de kamer bleef onverzettelijk dicht. Na een aantal nummers bellen die alleen een antwoord gaven om te mailen, lukte het uitkom een nieuwe code te ontvangen en de deur van de suite te openen. Er is een tweepersoonsbed en de bank is uitgetrokken voor de derde slaapplaats, dus zullen we de nacht wel doorkomen, na eerst in de stad wat gegeten te hebben.

Dus moet Hanny het verder zonder apparaatjes doen Succes met de volgende etappe.

Diny Leijsen 2022-07-06 08:52:33

Wat een mooie tocht hebben jullie en goed fietsweer niet te vergeten. Groetjes ook aan Hanny en Ria