Dag 19 naar Boedapest 72 km

Oostenrijk, Aschach an der Donau

Vanmorgen vertrokken we van een kletsnatte camping die tegen de berg op lag en onze tenten ver van het toilet gebouw aflag. We vertrokken zoals gewoonlijk in enkele groepjes die instaan waren en anderen die vrij wilden fietsen zoals Lia en Gerard met Mieke. Onze groep was 9 personen en hebben de meeste dagen samen gefietst. Het was goed 10 km naar Passau en daar hebben we ruim een uur doorgebracht en voornamelijk de basiliek bekeken en sommigen hebben daar stempels gehaald voor stempel kaart die Antoon uitgereikt had. De basiliek is in barokke stijl en zeer indrukwekkend met het grootste orgel van de wereld. Het werd jammer genoeg niet bespeeld, maar Harry en ik hebben ook een andere kerk bezocht waar het orgel wel bespeeld werd. We zijn ook maar het drie rivieren punt gelopen om te zien hoe de rivieren bij elkaar komen en foto’s gemaakt.
Verder fietsend hebben we in Obernzell koffie gedronken en pas bij Engelhartszell dat aan de overkant lag kwamen wij aan de noordkant in Oostenrijk. Het dal van de rivier wordt hier smal en is er alleen een fietspad vlak langs de rivier. Zo kwamen we op het punt waar we met een pontje over moesten varen om het Donauradweg te vervolgen. Bij Kobling waar we wat gebruikten bleek het fietspad aan de zuidzijde verder niet begaanbaar wegens vallende stenen en moesten we weer naar de andere zijde van de rivier. Niet iedereen kon in een keer mee met het pontje en moesten wachten. Bij de plaats van de camping moesten we weer oversteken om op de plek van de tenten te komen en ook hier konden we maar in groepjes oversteken. Uiteindelijk kwam iedereen aan en kon douchen en de droge tent inrichten.

Een trip met hindernissen,maar jullie zijn toch goed aangekomen Hele mooie foto’s! Ik wens je nog veel fiets plezier met hopelijk beter weer. H gr Fokke en Corry

Corry 2021-08-31 19:45:23

Inmiddels dus in Oostenrijk Jammer dat het weer niet daverend is maar de foto's zijn prachtig

Diny Leijsen 2021-08-31 21:49:05

Heel jammer van het weer,maar wat een ontzettende mooie kerk.Hopenlijk beter weer de komende dagen!