Dag 31 in Boedapest rustdag

Hongarije, Boedapest

De paus komt vandaag naar Boedapest omgetoverd eucharistisch congres af te sluiten. Het openbaar vervoer is voor 65 plussers gratis en vandaag gehalveerd. De metro naar het Heldenplein reed maar tot halverwege en daar moest iedereen uitstappen. De allee stond vol met mensen schermen waarop men alles kon volgen wat ermee de paus gebeurde. Hij reed in de pausmobiel de stand in langs lanen die volstonden met mensen om naar hem te zwaaien. Het enorme grote koor zong vooraf en tijdens de rit en was overal goed te horen. Tot de dienst om half twaalf begon zijn Harrie en ik de stad weer in gegaan en in toeristen shops gezocht naar een leuk shirt van Boedapest met een fiets erop, dat lukte uiteindelijk en hebben toen een terrasje opgezocht. Later hebben we nog een rit naar het neogotische parlementsgebouw gegaan en bekeken. Terug langs de rivier kwamen we langs het monument van de schoenen van de mensen die in de oorlog omgebracht zijn door de nazi's. Met een temperatuur van 29 graden werd het weer tijd voor een consumptie met wat er bij en daarna weer met de tram naar de camping waar het nog rustig was maar langzamerhand iedereen kwam binnen druppelen van een voldane dag in de stad.

Wat bijzonder het monument van de schoenen,ga het verhaal erachter opzoeken en lezen.Prachtige foto's van een mooie stad!