Hanze dag 12 80 km

Duitsland, Pruchten

Om acht uur hebben we vanmorgen ontbijt genomen in Warnemünde en moesten daarna met de pont overvaren die om de twintig minuten ging, dus moesten we even wachten. Langs de kust zijn hier soms een smalle rij duinen die amper hoger zijn dan het land en vaak is er ook een strook bos die wat bescherming geeft voor de harde wind die over het koude zeewater komt. We kozen ervoor om de route van het boekje te volgen en niet via Graal-Müritz bij de kust langs te gaan. Gelukkig was het pad in het bos goed te fietsen en meer dan tien kilometer zonder iets of iemand te ontmoeten. We zijn doorgefietst tot Wustrow voordat we koffiepauze namen. Hier was een wandelpier de zee in en mensen goed ingepakt in de kleren om de koude wind te trotseren. Het was wel een mooi fietspad op een dijkje achter de bosstrook en konden we hard opschieten. Vandaar fietsten we naar het Schiereiland Darss ook weer door het bos een pad van tien km. Om bij de vuurtoren te komen moesten we 1,5 km van de route af rijden, het bleek daar behoorlijk druk te zijn met mensen die daar heen liepen of fietsten. Het is de noordwestelijkste punt van Oost Duitsland. Tegen vier uur waren we bij het vakantieappartement dat eigendom was van een Nederlander die daar woonde en bouwvakker was. Gelukkig was er in de buurt een camping met restaurant waar we konden eten en niet te ver hoefden te fietsen.

Bijna Duitsland afgereden.... Morgen regen en kou.

Anneke 2023-05-17 20:10:52

Vanavond een flinke beurt geven.

Cobie den Oudsten 2023-05-17 20:12:31

Op de kaart is goed te zien dat jullie pal langs de zee fietsten en de fotos doen Nederlands (westkust) aan