Camino Santiago dag 23 rustdag in St Jean de Port

Frankrijk, Saint-Jean-le-Vieux

Het is vandaag een rustdag voor ons, maar dat betekent niet dat we de hele dag op ons gat zitten. Vanmorgen is Anne door Richard opgehaald en hebben de fiets mee achter op de auto geladen om weer naar huis te gaan, jammer voor ons want zij was echt een vrolijke noot in het gezelschap, maar we gunnen haar natuurlijk dat zij tot dit besluit gekomen is. Het ontbijt is op de rustdag een half uur later zodat we wat langer op bed kunnen blijven. Om 10 uur is Wim met de groep naar Saint Jean de Port gelopen en ik ben een uur later vertrokken om eerst mijn verslag van donderdag weer te maken, zoals jullie hebben kunnen lezen. St Jean de Port is eigenlijk één straat met auberges, winkeltjes en eetgelegenheden, de straat aan de westkant gaat het drukke verkeer door vooral in de weekenden is het hier druk. Vamorgen zagen we nog weinig pelgrino's maar vanmiddag stonden de mensen al voor de refugo's om zich aan te melden voor de overnachting. Koffiedrinken en een plat de jour nemen is het druk in de eetgelegenheden, want de meeste mensen proberen een schaduwplekje te zoeken. Onze tenten staan wat verder van de weg af dan de vorige keer, dat we hebben minder last van het verkeer. De meesten hebben een wasje gedaan en het beddegoed wat gelucht vanmorgen, maar het was vannacht wel erg vochtig en het pasgemaaide veld waar het gras nog opligt geeft veel inloop in de tenten dat die moeten ook zo nu en geveegd worden. Verder bekomen we wat van de inspanningen van gisteren en bereiden ons voor op de klim van 850 m over de Pyreneeën. Het zal ook een warme en zware rit worden, maar dat zien we morgen wel weer. Hartelijke groeten van en aan iedereen die dit blog leest.

Veel plezier in het mooie St. Jean de Port. Verder veel plezier en succes met de oversteek van de Pireneen. Geniet ervan het is onderweg wonderschoon. Groeten Piet.

Piet van der Pennen 2019-06-01 20:34:38

We volgen nog je blog leuk om te lezen succes met de tocht over de bergen . Groetjes aan Wilma