Camino naar Santiago dag 26, 69 km

Spanje, Logroño

Een warme dag zou het worde en werd het ook bijna 30 graden. We kregen vanmorgen de gelegenheid om de bagage eerder weg te zetten en voor het ontbijt de tenten al plat te leggen, wat ons wel gelukte en we vroeg ontbeten en om 8.15 uur al op de fiets zaten om naar Logrono te gaan. We hoefden de steile afrit niet af te gaan maar reden de andere weg om op de route te komen. Dat betekent dat we meteen nade korte afdaling flink moesten klimmen en in groepjes waren we vertrokken en zo nu en dan elkaar weer op het hoogste punt elkaar troffen. De route liep het eerste deel veel op de weg die vervangen is door een autosnelweg. Tot Estella moesten we heel wat klimmetjes maken maar konden daar wel koffie drinken en foto's maken van de bijzondere gebouwen. Bij de Info kregen we een stempel en in de kathedraal kregen we ook een stempel. VAndaar fietsten we naar het Monasterio de Irache, waar wijn en water uit de muur komt, waarvan we natuurlijk gebruik gemaakt hebben. In Los Arcos hebben we geluncht, dat betekende dat we wat gekocht hebben want hadden geen zin in het droge brood. In de kerk met allemaal goud, dat waarschijnlijk koper is straalt ons tegemoet. Vanaf Los Arcos ging het op en neer naar Sansol en verder zou het alleen maar heuvelachtig zijn, maar het was klimmen en dalen in de hete zon. In Viana zochten we een terrasje dat gelukte en was een heel mooi Spaans stadje om te zien. Het laatste gedeelte naar Logrono gaat via het pelgrimspad en was soms steil, maar wel zonder autoverkeer, zo kwamen we in de stad en kochten ons een lekker italiaans ijsje. De camping lag niet ver van de stad bij het sportvelden gebeuren. Aangekomen op de camping begon het te rommelen en kregen we een onweersbui die de boel verfriste. Morgen zal het niet meer zo heet zijn gelukkig dus maar lekker slapen allemaal.

Mooie foto’s Ellert!

Maurice 2019-06-04 23:12:46

Mooie reis weer heit! Geniet ervan. Groeten vanuit Driebergen.